چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
محمد منادی

حوزه/ مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: از عوامل تداوم نهضت امام راحل الهام از روش تربیتی و حکومتی پیامبر اعظم(ص)، حضور جدی و مستمر رهبران و مسئولین در صحنه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد مهدی منادی امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن ماه، اظهار داشت: یکی از عوامل تداوم و بقاء یک نهضت، توجه به عقلانیت و اندیشه ورزی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان، یکی دیگر از عوامل تداوم نهضت امام راحل را الهام از روش تربیتی و حکومتی پیامبر اعظم(ص) و حضور جدی و مستمر رهبران و مسئولین در صحنه عنوان کرد.

وی با اشاره به دو رکن مهم "کنترل پذیری" و "انعطاف پذیری" برای تداوم یک نهضت، توجه به فرهنگ های متنوع، اما همسو را یکی دیگر از عوامل تداوم و بقاء نهضت عنوان کرد.

حجت الاسلام منادی اظهار کرد: اگر نهضتی تک فرهنگی باشد و آن فرهنگ واجد چند عنصر ضد توسعه باشد، همان چند عنصرِ مخلّ، موجب زمین گیر شدن آن می شوند، اما اگر یک نهضت فرهنگ های متنوع و هم راستا را در خود هضم کرد، حتی اگر هر یک از این فرهنگ ها دچار اختلالاتی شود نمی توانند قدرت مرکزی آن نهضت را از کار بیندازند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان کردستان ادامه داد: در عصر حاضر، ما شاهد این اتفاق خوش هستیم که همه ملتها با فرهنگ های مختلف، انقلاب اسلامی را از آن خود می دانند تا آنجا که وقتی سردار سلیمانی به شهادت می رسد، اهالی یمن، لبنان و دیگر مسلمانان در سراسر جهان او را از آنِ خود می دانند و این یکی از راز و رمزهای تداوم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha