پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد حسین کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که تعداد حوزه های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است، گفت: حوزه علمیه خواهران یکی از دستاوردهای مهم و از برکات انقلاب اسلامی است که در حال تربیت طلاب انقلابی، متدین و مجتهده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که انقلاب ما انقلابی برگرفته از اسلام است، گفت: امام خمینی(ره) که رهبری و هدایت این انقلاب را بر عهده داشتند در حوزه علمیه تربیت و رشد یافته بودند. شروع رسمی این نهضت از زمان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ آغاز شد و با حمایت طلاب فیضیه که مرکز روحانیت بود تداوم یافت.

وی افزود: در طول سال های مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی، روحانیت و حوزه های علمیه همواره پشتیبان و حامی آرمان های انقلاب اسلامی بوده اند و اولین شهید را نیز روحانیت تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران ادامه داد: در طول مبارزات علیه رژیم ستمشاهی بیشتر زندانیان از روحانیان و طلاب بودند و در بسیاری از مواقع هم در زیر شکنجه های ساواک به شهادت می رسیدند، بنابراین سیر این مبارزان نشان می دهد که مادر انقلاب اسلامی حوزه علمیه است.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در مدیریت و پیشبرد اهداف گفتمان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در همه عرصه های مدیریتی اعم از شورای انقلاب، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و دیگر عرصه ها مثل صحنه سازندگی طلاب و روحانیون نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به حضور روحانیت در جبهه های دفاع مقدس، گفت: در هشت سال دفاع مقدس نیز طلاب و روحانیون در عرصه های تبلیغی، نظامی و پشتیبانی، حضور پررنگ و نقش آفرین داشتند. هم اکنون نیز روحانیت بیشترین شهدا را در بین دیگر اقشار دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به خدمات متقابل انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه، اظهار داشت: همانگونه که روحانیت برای انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشید و خدماتی ارائه داد، متقابلاً انقلاب اسلامی نیز خدمات بسیاری را برای حوزه های علمیه ارائه کرده است.

وی افزود: حوزه های علمیه در زمان رژیم سفاک پهلوی در تنگنای فراوانی قرار داشتند و حق نداشتند درباره مسائل روز جامعه اظهار نظر کنند و یا تبلیغات دینی را با بینش، بصیرت و آگاهی به مردم تبیین کنند اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی همه حوزه های علمیه، مساجد و مراکز دینی و فرهنگی در سطح کشور فعالیت های گسترده و خوبی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در ادامه با بیان این که تعداد حوزه های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است، گفت: حوزه علمیه خواهران یکی از دستاوردهای مهم و از برکات انقلاب اسلامی است که در حال تربیت طلاب انقلابی، متدین و مجتهده است.

وی افزود: حوزه های علمیه خواهران با اینکه بعد از حدودا دو دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد اما در سال های اخیر استقبال بسیار خوبی نسبت به تحصیل در حوزه های خواهران صورت گرفته است و هم اکنون خواهران طلبه در سطح دو، سه و چهار و در رشته های گوناگون علوم اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با بیان این که تربیت طلاب مبلغ زباندان از دیگر برکات انقلاب اسلامی برای حوزه های علمیه بود، تصریح کرد: می توانیم ادعا کنیم هم اکنون بانو امین های فراوانی در سطح حوزه های علمیه خواهران مشغول به تحصیل می باشند. تالیفات، پایان نامه های علمی و پژوهشی، تاسیس پژوهشگاه های تخصصی توسط خواهران طلبه، و فعالیت های تبلیغی، تربیتی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها از جمله دستاوردهای مهم و برکات حوزه های علمیه خواهران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با بیان این که توسعه حوزه های علمیه خواهران معجزه انقلاب اسلامی بود، گفت: حضور اتباع خارجی در حوزه های علمیه جامعه المصطفی(ع) از دیگر برکات انقلاب اسلامی برای حوزه های علمیه بود و این طلاب بعد از تحصیل دروس حوزوی و کسب معارف مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، موجب احیای ارزش های الهی در جوامع خود شده اند که از جمله این افراد می توان به سیدحسن نصرالله و علامه شیخ زکزاکی اشاره کرد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha