جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه سادات صادقی

حوزه/ قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران تهران با تاکید بر پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: مکتب حاج قاسم؛ مکتب مقاومت و اخلاص، کار کردن برای خدا و دیده نشدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، معصومه سادات صادقی، در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و اربعین شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش که عصر امروز در مدرسه علمیه الزهراء(علیهاالسلام) کوی نصر برگزار شد، با اشاره به فراز «والشهداء علی خلقه» در زیارت جامعه کبیره، اظهار داشت: ائمه(ع) شاهد بر خلائق هستند و این شهودی است که هم در مورد افعال واقع می شود و هم قلبی است.‌

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران تهران افزود: براساس آیات قرآن نیز «مومنون» که شاهد براعمال امت اند، مقربان درگاه الهی هستند که دست در دست اهل بیت علیهم السلام دارند و شهدا، مصداق بارز آنها هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام ضمن بیان ویژگی های شهدا، خاطر نشان کرد: آنچه باعث می شود شهدا، به این مقام برسند که شاهد بر امت باشند، پیروی اتم و اکمل آنها از دستورات اهل بیت علیهم السلام است.

صادقی با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از همین مصادیق شهدائی است که پیروی کامل از دستورات دین و اهل بیت علیهم السلام را سرلوحه امور خود قرار داده بودند، بیان کرد: یکی از ویژگی های شهید سلیمانی، اخلاص ایشان بود و همین امر سبب شد چنین عظمتی را هم برای خود و هم برای انقلاب اسلامی بیافریند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی برای دیده شدن کار نکرد تا دیگران ببینند و رزومه ایشان پر شود، بلکه برای خدا کار کرد و خدا هم ایشان را این چنین به جهان معرفی کرد.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به رسالت طلاب در پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی همانطور که حضرت آقا فرمودند، یک مکتب است. ایشان فرزند مکتب امام خمینی بودند و مکتب امام(ره) از این فرزندان زیاد دارد که گمنام مشغول خدمت به اسلام هستند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم؛ مکتب مقاومت و اخلاص، کار کردن برای خدا و دیده نشدن است و طلاب باید در این زمینه به تحقیق و پژوهش بپردازند و مکتب شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را به جهان معرفی کنند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 0
    اخلاص حاج قاسم