جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کراچی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان به همت احزاب دینی و سیاسی شیعه و سنی پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مراسم بزرگداشت چهلم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و  همرزمانشان با عنوان "چهلم شهدای مدافعان حرم" به همت احزاب دینی و سیاسی شیعه و سنی در شهر کراچی پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این مراسم گفت: مبارزه ای که امام خمینی (ره) علیه نظام شیطانی جهانی آغاز کرده بودند امروز هم با تمام قدرت ادامه دارد. سردار قاسم سلیمانی شخصیتی بود که رهبری مبارزه با آمریکا را برعهده داشت، این سردار بزرگ قدم به قدم به دشمنان را شکست داد و نگذاشت طرح اسرائیل بزرگ محقق شود.

وی افزود: معامله نگین قرن برای نابودی فلسطین است، ترامپ با کمک کشورهای خائن عربی میخواهد مردم فلسطین را سرکوب کند، اما این توطئه آمریکا قبل از اتمام دوره حکومت ترامپ نابود خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری گفت: کسانیکه در پاکستان حرف از رابطه با اسرائیل را می‌زنند خائن به این کشور هستند، موضع وزیر خارجه پاکستان درپی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یک موضع بزدلانه بود، شاه محمود قریشی با عمل و تصمیمات خود نشان داد که او وزیر خارجه یک کشور آزاد نیست بلکه مامور آمریکا است.

صاحبزاده حامد رضا رئیس شورای اتحاد اهل سنت پاکستان هم در سخنرانی خود اظهار داشت: اسم قاسم سلیمانی تا قیامت زنده خواهد ماند، در جنایاتی که در کشورهای لبنان، سوریه، روهینگیا، کشمیر و فلسطین انجام می‌شود کشورهای عربی هم دست دارند، تخریب قبور ائمه بقیع و مقدسات اسلامی دلیل بر این است که تهدید بزرگ برای حرمین شریفین خود خاندان پادشاه آل سعود است.

حجت الاسلام ناظر عباس تقوی رئیس شورای علمای شیعه سند هم در سخنرانی خود اظهار داشت: حمله به شهید سردار سلیمانی و ابومهدی در خاک عراق حمله به امنیت عراق و خلاف قوانین بین المللی بود، شهید سلیمانی برای اتحاد شیعه و سنی تلاش فراوانی کرد و داعش جنایتکار را از منطقه بیرون راند، با ترور سردار سلیمانی و رفقای ایشان آمریکا اثبات کرد که بزرگترین تهدیدی برای امنیت جهان است.

عارف حسین الجانی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان هم در گفت: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است، و آمریکا برای تحفظ داعش و تروریست های دنیا سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهید کردند، ما انتقام اشک های جاری شده مقام معظم رهبری در شهادت سردار رشید اسلام را خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میرزا یوسف حسین از روحانیون و ائمه جمعه پاکستان هم اظهار داشت: امام خمینی (ره) چهل سال پیش فرموده بودند که در هر جای دنیا جنایتی ببنید مطمئن باشید آمریکا در آن دست دارد، آمریکا بزرگترین تروریست جهان است، سردار حاج قاسم سلیمانی برای کل دنیا الگو است و برای مبارزه با استکبار و استعمار جهانی باید طرز زندگی حاج قاسم را شعار زندگی خود قرار بدهیم.

قاضی احمد نورانی رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه سند هم گفت: مردم پاکستان با برگزاری این مراسم به آمریکا اعلام کردند که نه آمریکا قدرت بزرگی است نه تصمیمات او را به عنوان تصمیم آخر قبول می‌کنیم. سردار قاسم سلیمانی برای یک هدف بزرگ جان خود را فدا کرد، ما باید اختلافات جزئی را کنار گذاشته برای اتحاد امت اسلامی تلاش کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha