پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه استان همدان با تقدیر از حماسه آفرینی ملت انقلابی، گفت: دولتمردان موظف هستند کمبودها و نواقص را رفع کنند و در صدد رفع مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری باشند و همه تلاش خود را جهادی و مخلصانه در این جهت به کار گیرند.

آیت‌الله مصطفی موسوی اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای مستضعفین و مردم منطقه منافع چشمگیری داشت و مهم‌ترین آن این است که مردم از دست استکبار خارجی یعنی آمریکا و استبداد داخلی حکومت ننگین پهلوی نجات پیدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب با امامت امام خمینی(ره) آغاز شد و با رهبری رهبر انقلاب ادامه خواهد داشت، ادامه داد: یکی از مسائل و چالش‌های مهم درباره انقلاب آن است که باید دائما بصریت‌افزایی کنیم تا دشمن جوانان و امت ما را از انقلاب دلسرد نکند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: مهم‌ترین خطر و چالش انقلاب این است که مردم در اثر بی‌بصیرتی، تبلیغات سوء و بزرگ‌نمایی مشکلات، اصل انقلاب و نقاط قوت آن را کوچک بدانند. این مسأله حیاتی است که روحانیون و بسیجیان و همه دلسوزان انقلاب در هر نهادی باید بصیرت‌افزایی را در پیش بگیرند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان اضافه کرد: وضعیت قبل از انقلاب اسلامی و جنایت‌های آمریکا در کشور که دلخواهانه دست به هر جنایتی می‌زد و ما زیردست و برده او بودیم و هم‌اکنون که ایران اسلامی گل سرسبد در استقلال است، باید به خوبی برای مردم و نسل چهارم انقلاب تبیین شود.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: دشمن ۴۱ سال تلاش کرد اما موفق نشد؛ با تحریم و جنگ تحمیلی و ترورها به اهداف شوم خود نرسید و در سایه بصیرت و همراهی مردم توانستیم ایستادگی کنیم و این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مردم ما از انقلاب نباید ناامید شوند، ابراز کرد: اغتشاشات اخیر با وجود تلاش همه دستگاه‌ها، توسط مردم جمع شد و این نشان‌دهنده نقش مردم در ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه  مردم باید نسبت به دستاوردهای انقلاب مطلع شوند، تصریح کرد: دولتمردان موظف هستند کمبودها و نواقص را رفع کنند و در صدد رفع مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری باشند و همه تلاش خود را جهادی و مخلصانه در این جهت به کار گیرند و  آنجا که ناتوان در رفع مشکلی هستند با مردم در میان بگذارند و به مردم اعتماد کنند.

وی درباره نقش حوزهای علمیه در صدور پیام های انقلاب اسلامی، بیان کرد: منشأ انقلاب، حوزه علمیه است و همه این را به خوبی می‌دانند و اگر کسی نپذیرد انکار واضحات است، چرا که زیربنای این انقلاب، اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان عنوان کرد: مسئولیت روحانیون و طلاب در صدر همه است که از انقلاب اسلامی دفاع کنند و در اجرای احکام اسلامی کوشا باشند، البته مسئولیت و بار بر دوش حوزه است اما قدرت و  امکانات در دست دیگران است.

وی تأکید کرد: میزان امکانات حوزه کم است، اما توقع بسیاری از آن وجود دارد؛ بنابراین آنهایی که امکانات کشور در اختیارشان است و تقسیم منابع را بر عهده دارند باید عدالت را رعایت کنند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه فقط می‌توانند فریاد بزنند، گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید در جلوگیری از حقوق نجومی اقدامات مطلوبی انجام دهند و منصفانه امکانات کشور را توزیع کنند.

وی در پایان خاطره‌ای از ایام پیروزی انقلاب اسلامی روایت کرد و افزود: روزی در تهران در مدرسه علوی به دیدار امام خمینی(ره) رفتیم، در آن هنگام که ما وارد مدرسه علوی شدیم، صدایی به گوش رسید که مردم بیایید تلویزیون را بگیریم و هر فرد اسلحه به دست بگیرد و به صحنه بیاید. در آن زمان جوان بودم و سربازی هم نرفته بودم، اما اسلحه به دست گرفتیم و رفتیم تا اینکه انقلابیون موفق شدند صدا و سیما را در اختیار بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha