جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش مکتب مفاومت

حوزه/ دکتر خالد القدومی با بیان تاریخ مقاومت فلسطین بیان داشت: معامله قرن از گذشته برای مردم فلسطین توسط استکبار جهانی پی ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دکتر خالد القدومی نماینده حماس در تهران در همایش مکتب مقاومت که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، صبح امروز در مجتمع فرهنگی نور شهر مقدس قم برگزار شد،

 با بیان توضیحی از تاریخ معامله قرن اظهار داشت: معامله قرن در گذشته مطرح شده و به صورت گام گام در طول تاریخ از سوی رژیم صهیونیستی بر علیه مردم‌ فلسطین اجراء شده تا نیت های استکباری خود را به کشور فلسطین تحمیل کرده اند.

وی ادامه داد: معامله قرن در حال حاضر به مرز حق و باطل تبدیل شده است که کشور های اسلامی باید جایگاه خود را در این مرز مشخص کنند که با حق هستند و یا با باطل؟

وی با اشاره به اظهار نظر های پیروزمندانه ترامپ افزود: ترامپ با بیان تعدادی از پیروزهای به ظاهر خود بیان داشت که با معامله قرن و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و فشار به مردم مسلمان منطقه توانسته است به پیروزهایی دست یابد، ولی ترامپ نمی داند که با این مواردی که گفته است به پیروزی که نرسیده، بلکه با این اقدامات پوچ خود مردم منطقه و مسلمان جهان را حول مقاومت متحد کرده است و این را در شهادت حاج قاسم سلیمانی همگان ملاحظه کردند.

نماینده حماس در تهران با بیان جوسازی های استکبار جهانی بر علیه کشور ایران بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی پس زمینه های غبار آلود فکری است که افراد و گروه ها به علت نداشتن اطلاع کافی از مقاصد صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران و علت این امر به خاطر غبار آلود کردن فضای گفتگویی مناسب است که توسط استکبار جهانی ایجاد شده است تا این گفتگوهای تمدن ساز صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در نتیجه اولین کاری که باید در زمینه مقابله با استکبار جهانی و به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی انجام بگیرد ایجاد یک فضای گفتگو بین ملت ها  و گروه های مختلف برای ایجاد یک تفاهم مشترک است.

وی با یاد آوری تشکیل کنفرانسی بیداری اسلامی از جانب ایران در سال های گذشته تشکیل شده بود، اظهار داشت: در یک دهه گذشته و در زمان بیداری اسلامی کشور ایران اقدام به برگزاری یک کنفرانس با عنوان بیداری اسلامی کرد که این کنفرانس نتایج خوبی را رقم زد. بطوری که جوانان کشور های مختلف در یک گفتگوی دوستانه توانستند از نزدیک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از نظرات یکدیگر آشنا شوند.

دکتر قدومی خطاب به حاضران در جلسه افزود: شاید شما ندانید که تشکیل این کنفرانس که از چندین کشور از قبیل لیبی، تونس و الجزایر و کشور های مختلف شرکت کرده بودند چه تاثیر شگرفی در تفاهم دیدگاه افراد شرکت کنند داشته باشد ولی دیگران این تاثیر را بهتر از من و شما می دانند.

وی در پاسخ یکی از حضار مبنی بر همکاری گروهای فلسطینی با یکدیگر گفت: گروهای مقاومت حماس و فتح دارای نقاط مشترک فراوانی هستند و حتی یک اتاق تصمیم گیری مشترک در جهت ایجاد تصمیم گیری های راهبردی دارند و فقط تقدم زمانی تشکیل این گروه ها وجود دارد.

نماینده حماس در تهران تاکید کرد: در حال حاضر در جهان دو محور اصلی وجود دارد. محور استکبار و هم پیمانانش و محور ایران که با گروهای مقاومت در جهت شکستن محور استکباری آمریکا در حال مبارزه است.

وی ادامه داد: محور استکبار و صهیونیسم در تلاش است که این محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد تا بتواند تنها محور اصلی در جهان باشد ولی تا به امروز نتوانسته است با داشتن قدرت نظامی و قدرت مالی این محور مقاومت به رهبری ایران را حذف کند.

دکتر قدومی با بیان دیدار خود با سردار قاآنی اظهار داشت: در دیداری که با سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتم ایشان را فردی با نقطه نظرات عالی و فکری هوشمندانه دیدم که انشالله ایشان بتواند در مسیر مقاومت موفق باشند.

نماینده حماس در پاسخ به فروش اراضی فلسطینی توسط خود مردم فلسطین توضیح دادند: این سخن یک دروغ بزرگ است که توسط سفارت رژیم صهیونیستی در زمان پهلوی رواج داده شد و تاکید میکنم این یک دروغ بزرگ است که اگر این طور بود چرا مردم فلسطین در قبال رژیم کودک کش صهیونیستی مقاومت می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید با ایجاد مشترکات و ایجاد تفاهم مشترک حول محور مقاومت از اسلام و مردم مسلمان منطقه و امت اسلام در مقابل زیاده خواهی های دشمنان مقابله کنیم و انشالله بتوانیم قدس شریف را آزاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha