پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صلح جو

حوزه/ در جلسه مدیر حوزه علمیه قزوین با کارشناسان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بر ضرورت تدریس درس «آشنایی با دفاع مقدس» در مدارس علمیه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا ظهر امروز در دیدار با کارشناسان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین، گفت: شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردیم که تربیت یافته مکتب حوزه و روحانیت بودند، امروز نیز نسل جوان باید در مقوله تربیت و پرورش به روحانیت متصل باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در دفاع مقدس و در مسئولیت‌های گوناگون از جمله تبلیغی و رزمی تا رده فرماندهی، واقعیتی انکارناپذیر است و مانند نگینی بر تارک حماسه ایثار و مقاومت آزاد مردان ایران می‌درخشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز باید بیش از پیش قدردان رشادت ها و فداکاری های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس باشیم و اجازه ندهیم ایثارگری های این عزیزان به فراموشی سپرده شود.

 حسین صلح جو از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز بیان کرد: جنگ تحمیلی، مظهر دفاع مشروع ملت مسلمان ایران در مقابل زورگویی های قدرت های استکباری دنیا بود.

وی ادامه داد: روحانیت به عنوان پرچمدار حرکت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های مبارزه ایفا کرده است؛ آن گونه که حضرت امام(ره) معتقد بود «در دوران انقلاب این روحانیون بودند که مردم را بسیج کردند و مردم متحول شدند».

این راوی دفاع مقدس اظهار کرد: ضرورت دارد در حوزه علمیه، واحد درس آشنایی با دفاع مقدس تدریس شود تا طلاب جوان با دوران دفاع مقدس آشنا شوند و برای اشاعه این فرهنگ ارزشمند تلاش کنند.

 ولدی، مسئول موضوعات دفاع مقدس اداره کل حفظ وآثار استان قزوین نیز عنوان کرد:  ارائه این درس در مدارس علمیه، مستلزم همکاری مدیریت حوزه‌ علمیه استان است که در این مورد نیز مدیریت حوزه‌ آمادگی لازم را اعلام کرده، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در مدارس علمیه استان باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، آمادگی دارد با همکاری مدیریت حوزه‌های علیمه استان، دوره‌های روایتگری ویژه طلاب و روحانیون را برگزار کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha