پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مریم معین الاسلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از هنرمندان و فیلمسازان کشور، هنوز شناخت مناسبی از جایگاه زن و خانواده به خصوص بر اساس اصول و مبانی اسلامی ندارند.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و تبریک روز زن و مادر به همه بانوان ایران اسلامی اظهار داشت: با توجه به این که شخصیت همه جانبه حضرت فاطمه(س) برای بسیاری از هنرمندان و نیز متولیان رسانه ای جامعه ما شناخته شده نیست، لذا در بحث معرفی حضرت به جامعه و به ویژه الگوگیری از ایشان به دلیل عدم وجود شناخت عمیق و همه جانبه، ضعف وجود دارد.

وی افزود: ما باید در وهله نخست معرفت عمیق و جامعی نسبت به صدیقه اطهر(س) یافته و در تبیین شاخصه های سبک زندگی به همه زوایای زندگی و رفتار و گفتار نورانی ایشان شناخت پیدا کنیم.

مسئول موسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر خاطرنشان کرد: از آن جا که بسیاری از متولیان فرهنگی و رسانه ای و به خصوص هنرمندان و فیلمسازان کشور ما به معنای واقعی کلمه جایگاه زن و خانواده بر اساس اصول و تعالیم ناب دینی و به خصوص سیره و کلام فاطمی را نشناخته و نسبت به اهمیت این مساله اشرافیت ندارند، لذا این قضیه تاثیرش را در فیلمسازی و سریال سازی و دیگر تولیدات هنری و رسانه ای نشان می دهد.

وی گفت: جای تأسف اینجاست که مسئولان و مدیران ما نیز چندان شناختی از این مساله ندارند و احیاناً وقتی هم به مناسبت هایی چون روز زن و مادر به این موضوع ورود می کنند، شعاری عمل می کنند و این در حالی است که جریان معارض کاملاً اهمیت زن در نهاد خانواده را شناخته و لذا برای ضربه به بنیان خانواده از این طریق وارد می شوند.

معین الاسلام در خاتمه بیان داشت: به همین خاطر است که بسیاری از مصیبت های ما در عرصه فرهنگی، به نوعی ریشه اش به زن و خانواده برمی گردد و بنده در جلسات مختلف و مصاحبه ها افسوس این را خورده ام که چرا هنوز هم بسیاری از مسئولان کشور ما علیرغم حرف ها و شعارها، عمیقاً به این مباحث توجه و یا باور ندارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلال شاطری IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    لطفا در خصوص سریال انقلابی و ارزشمند « جلال» که کاری از دفتر استان آذربایجان شرقی بود مطلب بزنید و ماهیت سریال را برای مخاطبین شرح دهید.