جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image-20200213081934-2.png

حوزه/ حکومت، خیرهایی را در اختیار دارد که در جامعه توزیع می کند. اگر این توزیع، عادلانه صورت گیرد، عدالت توزیعی در آن حکومت جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی علی اکبریان عصر امروز در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش های دفتر تبلیغات در قم برگزار شد در مقاله ای به موضوع « ضابطه عدالت توزیعی در اختصاص اموال و فرصت ها از سوی حکومت اسلامی» اشاره کرد و گفت:

حکومت، خیرهایی را در اختیار دارد که در جامعه توزیع می کند. اگر این توزیع، عادلانه صورت گیرد، عدالت توزیعی در آن حکومت جاری است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: پرسش هایی که نوشتار حاضر در این باره به آن می پردازد این است که: چه خیری در حکومت باید توزیع عادلانه داشته باشد؟ و ضابطه عادلانه بودن توزیع آن چیست؟.

وی اظهارداشت: پاسخ اجمالی آن است که حکومت باید اموال و فرصت های در اختیار خود را با دو ضابطه تأمین کفاف عمومی و تعدیل ثروت توزیع کند.

این محقق ادامه داد: این ضابطه نتیجه گرایانه است و نویسنده ارائه ضابطه تکلی فگرایانه از طریق عناوین برابری، استحقاق و نیاز، یا ترکیبی از آنها را در جوامع امروز کارآمد نمی داند.

این پژوهشگر بیان داشت: ارزیابی عملکرد چهل ساله انقلاب اسامی از طریق ارزیابی تحقق این دو ضابطه در اموال و فرصت ها در این مقاله مورد اشاره قرار گرفته است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha