پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
image-20200213082311-1.png

حوزه/ مشروعیت انقلاب اسلامی با نظریه ولایت فقیه و مشروعیت نظریه ولایت فقیه با نظریه نیابت عام و مشروعیت نظریه نیابت عام در پرتوی اندیشه مهدویت تأمین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد عصر امروز در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش های دفتر تبلیغات در قم برگزار شد به موضوع« جایگاه و نقش مهدویت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نشان دهنده عبور مقتدرانه انقلاب از چله اول به چله دوم است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران براساس مشروعیت دینی و مقبولیت مردمی استمرار و تداوم داشته و دارد.

 این محقق ادامه داد: پس اندیشه مهدویت به منزله پارادایم و روح حاکم در مشروعیت و مقبولیت انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی دارد.

این پژوهشگر ادامه داد: مشروعیت انقلاب اسلامی با نظریه ولایت فقیه و مشروعیت نظریه ولایت فقیه با نظریه نیابت عام و مشروعیت نظریه نیابت عام در پرتوی اندیشه مهدویت تأمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد گفت: از این رو، ولیّ فقیه در عصر غیبت به عنوان نایب عام امام زمان(عج) عهده دار مسئولیت و حاکمیت جامعه اسلامی است، اما مقبولیت انقلاب اسامی را مردم و حضور مستمر آنها در صحنه تضمین می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: پس مشروعیت انقلاب اسلامی به ترتیب به ولایت فقیه و ولایت فقیه به نیابت عام و نیابت عام به مهدویت و مقبولیت انقلاب اسلامی به منتظران و منتظران به انتظار و انتظار به مهدویت باز می گردد.

این محقق افزود: در واقع، روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب، اندیشه مهدویت و رسیدن به ولایت و تمدن نوین مهدوی است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha