پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image-20200213082559-1.png

حوزه /جامعه کنونی به علت تأثیرپذیری از فرهنگ غرب از یک سو و تحت تأثیر زندگی قبل از انقلاب اسلامی از سوی دیگر، نتوانسته است میان باورهای اصیل اسلامی و سبک زندگی رتباطی عمیق و تنگاتنگ ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده عصر امروز در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش های دفتر تبلیغات در قم برگزار شد به موضوع « تحلیل دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه سبک زندگی اسلامی و راه های دستیابی به افق ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب با تأ کید بر دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شکل گیری سبک زندگی در حوزه های گوناگون فردی و اجتماعی براساس آموزه های اسلام یکی از اهداف و آرمان های اصلی انقلاب اسلامی بود.

استادیار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: علی رغم تلاش های انجام شده در طول چهل سال عمر انقلاب، تحقق این هدف دچار چالش شده است.

این محقق بیان کرد: متأسفانه جامعه کنونی به علت تأثیرپذیری از فرهنگ غرب از یک سو و تحت تأثیر زندگی قبل از انقلاب اسلامی از سوی دیگر، نتوانسته است میان باورهای اصیل اسلامی و سبک زندگی خود در حوزه های گوناگون ارتباطی عمیق و تنگاتنگ ایجاد کند.

 وی افزود: از داشتن سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی محروم مانده و نتوانسته است از میوه های ارزشمند عقاید و باورهای دینی خویش در عرصه رفتار و سبک زندگی بهره مند گردد.

 حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده گفت: مقام معظم رهبری با درک صحیح از این وضعیت نگران کننده، یکی از محورهایی که در بیانیه گام دوم به آن اشاره کردند، مسئلۀ سبک زندگی است.

این محقق ادامه داد: در پژوهش پیش رو تلاش خواهد شد با تحلیل تجربه و دستاوردهای نظام جمهوری اسامی در حوزه سبک زندگی اسلامی و راه های دست یابی به افق ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقاب بررسی شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha