شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر مدارس اسلامی بریتانیا:  به پسران سفیدپوست کارگران کمک رسانی کنیم

حوزه/ درحالی که مدارس اسلامی اقلیت ها در مرکز بریتانیا بالاترین رتبه های تحصیلی را دریافت می کنند، پسران سفید پوست طبقه کارگری با وجود مزایای نژادی، از تحصیلات خوبی برخوردار نیستند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، رئیس مدرسه اسلامی در انگلستان، وعده داد که به پسران سفید پوست طبقه کارگر برای دسترسی به تحصیلات بهتر کمک رسانی کند.

 سالهاست که مدارس مستقل اسلامی در بریتانیا بهترین عملکرد پایدار را داشته اند و این مدارس رکوردار درخشش درسی بوده و به عنوان موسسات آموزشی موفق، در انگلستان شناخته شده اند.

در اوایل ماه جاری دبیرستان دخترانه توحیدالاسلام در بلکبرن به عنوان یکی از موارد نمونه در انگلستان مقام گرفت.  این مدرسه و دو مدرسه عالی اسلامی دیگر که توسط آکادمی ستارگان اداره می شوند در مناطق درون شهری واقع شده و تحت مدیریت اقلیت های قومی قرار دارند. در مقابل یک گزارش دولتی اخیر که هفته گذشه منتشر گردید نشان داد، دانش آموزان طبقه کارگر سفیدپوست در سطح آموزش و پرورش دولتی با مشکلات درسی روبرو شده و از همسالان خود بسیار عقب مانده اند.

مدیر اجرایی آکادمی ستارگان قول داده است که توجه خود را به مناطق ساحلی محروم که جمعیت آن را عمدتا سفیدپوستان تشکیل می دهند جلب کند.

حمید پتال مدیر  عامل آکادمی ستارگان به خبرنگاران گفت: شکی نیست که کودکان سفیدپوست مزایایی دارند. شما فقط کافی است به آمار مربوط به اشتغال ،حقوق متوسط ، سیستم زندان ها و حتی امید به زندگی نگاه کنید.

وی اظهار داشت: این موضوع تأکید می کند که مشکلات ما با پسران طبقه کارگر چقدر جدی است که با وجود مزایای ذاتی، آنها هنوز در مشکل قرار دارند. از هر ۷ پسر سفیدپوست کارگر فقط ۱ نفر کلاس زبان انگلیسی و ریاضی را می گذارند که این ننگ ملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha