شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 886020
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
محمد محمدرضایی استاد دانشگاه تهران و رئیس بنیاد نخبگان استان قم

حوزه/ قضاوت درباره ارزش های اسلامی و باورهای دینی که خاتم پیامبران آورده است را باید از کتاب و سنت و اسلام شناسان بیاموزید در غیر این صورت بر اثر عدم آشنایی به بیراه کشیده می شوید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن جوابیه دکتر محمد محمدرضایی از اساتید دانشگاه و  از شاگردان  حضرت آیت الله سبحانی به دکتر محدثی به این شرح است:

جناب آقای دکتر محدثی 
با اهداء سلام
پیام جناب عالی در محضر آیت الله سبحانی قرائت شد، ایشان اظهار داشتند که آقای محدثی باید به سه مطلب توجه کنند:
1. اگر واقعاً در روزنامه اطلاعات پیام ایشان به صورت ناقص مطالبی منتشر شده است پس چرا اعتراض نکرده اید؟ سکوت شما، از نظر عموم مردم به معنای موافقت با مطالب است.
2. دین یک معنی بیشتر ندارد و آن آموزه های آسمانی در قلمرو عقیده و سلوک عملی است و به معنای دوم که به معنای آنچه مردم به آن معتقدند، اگر همگون با آموزه های الهی نباشد دین نیست بلکه نوعی سلیقه وروش زندگی است و شما باید قبل از بحث مقصود خود را از دین دقیقاً مشخص نمایید.
3. باید عشق معنوی را با عشق مادی و جنسی از هم جدا کنید. حکیمان و عارفان در مورد معنای دوم بحث های زیبایی دارند، امّا عشق به معنای دوم سقوط انسانیت در وادی حیوانیت است. در خانه اگر کس است یک حرف بس است!
دکتر محمد محمدرضایی یکی از شاگردان و استاد دانشگاه تهران که مورد تأیید اینجانب است مطالب دیگر را خدمتتان یادآور می شوند:
1. این که گفته اید که چرا آیت الله سبحانی نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم سخن نمی گویند و در این باره یادآور می شوم اتفاقاً هر موقع مسئولین با ایشان دیداری داشته باشند در این مورد تذکرات لازم را می دهند، گذشته از این، علت ضعف اقتصادی ما معلول تحریم های ظالمانه جهان غرب است که همه نوع داد و ستد با خارج را تحریم کرده و گرفتاری به وجود آورده اند، ولی امت اسلامی حفظ استقلال خود را به هیچ قیمت با چیزی معامله نمی کنند و به همین زودی این تحریم ها شکسته می شود. به قول حافظ شیرین سخن: بار دگر زندگی چون شکر آید.
در پایان یادآور می شویم همان طور که دیگران را توصیه می کنید که در موضوعات غیر تخصصی سخن نگویند، جناب عالی نیز به این امر پای بند باشید. قضاوت درباره ارزش های اسلامی و باورهای دینی که خاتم پیامبران آورده است باید از کتاب و سنت و اسلام شناسان بیاموزید در غیر این صورت بر اثر عدم آشنایی به بیراه کشیده می شوید.
با احترام       
محمد محمدرضایی

متن نامه دکتر محدثی به آیت الله العظمی سبحانی

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha