پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موسوی

حوزه/ ​​​​​​​معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از شرکت ۱۰۰ طلبه در طرح «حفظ سور مسبحات قرآن کریم» خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، در جمع طلاب شرکت کننده در طرح «حفظ سور مسبحات قرآن کریم» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین، گفت: قرآن راه کمال بشری و برنامه زندگی دنیا و آخرت انسان است، از این رو باید قرآن را به جد مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: هر قدر انسان انس با قرآنش بیشتر باشد، بهره اش از قرآن نیز بیشتر خواهد بود، البته کسانی که در قرائت و انس با قرآن  کوتاهی می کنند، روحشان بیمار است و  باید درمان شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قرآن دریای بی‌انتها است؛ باید تلاش کنیم هرچه بیشتر از این کتاب آسمانی در جهت هدایت و بصیرت بهره ببریم.

وی ادامه داد: پرورش یافتگان حقیقی  قرآن، ولایتمدار و انقلابی ناب هستند که در مکتب شهدا حرکت می کنند، هر یک از آنها با پتانسیلی که دارند می توانند افراد زیادی را به سوی قرآن سوق دهند. 

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: در قرآن کریم این کتاب آسمانی کلید و راهگشای تمام برنامه های زندگی ما انسانها توسط خدای متعال به ما ابلاغ شده و می توانیم با انس به قرآن حیات طیبه جدیدی در زندگی خود برقرار کنیم و با توجه به این که قرآن کریم، رزقِ روحی مؤمن است، باید این تغذیه، مستمر و دائمی باشد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های قرآنی انجام شده در مدارس علمیه قزوین، تصریح کرد: خوشبختانه امسال برنامه های ارزشمندی در رابطه با قرآن در بین طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین انجام شده که یکی از این برنامه ها حفظ سوره مسبحات بوده است، در این طرح ۱۰۰ نفر از طلاب شرکت کردند و حدود ۵۰ نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha