شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صافی

حوزه/ حجت الاسلام صافی به چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی کرد و گفت: طبق آیه قرآن، ایمان و عمل صالح باعث قرار گرفتن محبت امثال شهید سلیمانی در دل مومنین و امت اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی، صبح امروز در مراسم یادواره  ۵۰ شهید منتسب به طلاب مدرسه علمیه مجتهده امین اصفهان، اظهار کرد: بهشت هشت درب دارد که یکی از دربهای آن باب شهدا است.

رئیس موسسه بانو مجتهده امین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: مقام شهید چه در دنیا  و چه در آخرت والا است و همواره یکی از دعاهای اولیا و علما شهادت است.

حجت الاسلام صافی عنوان کرد: حضرت علی(ع) با آنکه هزاران افتخار برای اسلام کسب کرد، از همراهی با پیامبر اسلام و کندن درب خیبر و کشتن کفار، ولی در هیچ کجا جز در زمان شهادتش در محراب عبادت، از عبارت «فزت و رب الکعبه» استفاده نکرد.

وی ابراز کرد: حضرت علی(ع) در روایتی می فرماید اگر کسی سه ویژگی داشته باشد خداوند توفیق شهادت را نصیبش می کند، نخست آن که حق خدا و دوم حق پیامبر خدا و سوم حق اهل بیت را رعایت کند. حضرت درادامه می فرمایند حق خدا یعنی عبد خدا بودن، حق پیامبر یعنی به دین رسول الله عامل باشد و به اصول دینی پایبند بوده و حق اهل بیت داشتن محبت اهل بیت و اطاعت از آنها است.

وی در ادامه اشاره ای به چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی کرد و گفت: طبق آیه قرآن، ایمان و عمل صالح باعث قرار گرفتن محبت امثال شهید سلیمانی در دل مومنین و امت اسلامی ایران است.

رئیس موسسه بانو مجتهده امین دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: خوبان و صالحان محبوب آسمانیان و زمینیان هستند؛ رمز و راز عشق مردم به شهید سلیمانی این است که او اهل عمل صالح بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha