پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دمشق

حوزه/ به مناسبت چهلم شهید قاسم سلیمانی، نشستی ادبی با عنوان "تحیة إلی شهداء محور المقاومة" با حضور شعرا و ادبای سوری و فلسطینی در دمشق برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به مناسبت چهلم شهید قاسم سلیمانی ، مرکز فرهنگی عربی ابورمانه با همکاری انجمن فرهنگی و هنری مقاومت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، نشست ادبی تحت عنوان "تحیة الی شهداء محور المقاومه" با حضور شعرا و ادبای سوری و فلسطینی برگزارکرد .

صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، سخنران ابتدای برنامه در سخنانی ، اظهار داشت :دشمن تلاش دارد با تشویه مفهوم مقاومت نزد افکار عمومی ، وضعیتی را ایجاد نماید که با شنیدن کلمه مقاومت ، تصویر جنگ و کشتار و جبهه جنگ در اذهان متبادر شود یعنی مقاومت را در جنبه نظامی اش محصور سازد در حالی که مقاومت یک منظومه کامل و متکاملی است که تمامی جنبه های زندگی اعم از اقتصاد ، سیاست ، علم و فرهنگ را نیز شامل می شود لذا مقاومت سیاسی و مقاومت اقتصادی و همچنین مقاومت فرهنگی در کنار و مکمل مقاومت نظامی وجود دارد . شعرا ، ادبا و اهل فکر و قلم نیز مقاوم هستند و با شعر و داستان و آثار و فعالیت های ادبی خود به منظومه مقاومت خدمت می کنند و این یعنی آن ها نیز مقاوم هستند .

صالحی نیا در ادامه افزود :مقاومت ادبا و شعرا و اهل فکر و قلم در تقویت و ارتقای منظومه مقاومت اهمیت بسزایی دارد زیرا در راستای تربیت نیروی انسانی و پرورش افرادی مجهز به فکر و اندیشه مقاومت کار می کنند که کاری زیرساختی و بنیادی می باشد .

در ادامه این مراسم ایمن حسن ، ناقد ادبی از شعرای سوری و فلسطینی آقایان محمد حامد ، ماهر محمد و رضوان قاسم قصائد خود را برای حاضرین خواندند .

در این برنامه خانم رباب احمد مدیر مرکز فرهنگی عربی ابورمانه و محمد الحورانی رئیس شعبه دمشق اتحادیه نویسنگان سوریه ، وسیم مبیض مدیرکل فرهنگ دمشق و جمعی از ادبا و شعرا و علاقمندان به شعر و ادب حضور داشتند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha