جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق هشدار داد: آمریکا تلاش می کند تا از طریق بازگشایی گذرگاه های امن در مرز های عراق و سوریه داعش را در سوریه زنده کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق هشدار داد: آمریکا تلاش می کند تا از طریق بازگشایی گذرگاه های امن در مرز های عراق و سوریه داعش را در سوریه زنده کند.

وی افزود: علمیات بی نظیر حشد الشعبی و سایر تشکیلات امنیتی طی چند ماه گذشته گروهک تروریستی داعش را به ویژه بعد از هلاکت سرکرده های ارشد این گروهک و نابودی ده ها مخفیگاه آن در الانبار، دیالی و سایر استان ها، بسیار ضعیف کرده است.

علیوی با اشاره به اینکه داعش در حال نابودی کامل است و جز تعدادی مخفیگاه پراکنده در مناطق مشخص، چیز دیگری ندارد، افزود: داعش قدرت آغاز حملات بزرگ را ندارد و می داند که نبرد او به شکست می انجامد، لذا به بمب افکن ها و تک تیر انداز ها اکتفا می کند.

عضو مجلس نمایندگان عراق تصریح کرد: توجه آمریکا به مرز های سوریه و عراق، تلاشی برای نجات داعش در سوریه و انتقال آن به برخی از کشور هاست؛ چرا که داعش ابزاری در دست آمریکا برای بر هم زدن امنیت و استقرار کشور ها به شمار می رود.

وی ادامه داد: رابطه آمریکا و داعش معروف و آشکار است و اظهارات برخی از مسئولین آمریکا بسیاری از مسائل پشت پرده را آشکار می کند.

علیوی با بیان اینکه نبرد عراق با داعش با پیروزی ما بر این گروهک افراطی به پایان خواهد رسید و ما بر حق هستیم، اشاره کرد: حشد الشعبی نقش محوری و فعالی در مقابله با گروهک تروریستی داعش دارد و هر روز نتایج مثبتی به ویژه در مناطق کرکوک، دیالی و صلاح الدین کسب می کند.

وی در پایان گفت: حشد الشعبی در برقراری امنیت در مناطق گسترده ای که شاهد اقدامات جنایتکارانه علیه مردم بی گناه از سوی داعش بوده، موفق عمل کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha