پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الشيخ محمود رجبي

حوزه/قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بابیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه جامع و حکیمانه است، گفت: حوزه‌های علمیه‌ در یک سال گذشته توجه ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب داشته‌اند

آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به گذشت یک سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه‌های علمیه‌های عنایت خوبی به بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است به‌طوری‌که هم در مراکز علمی طلاب به‌صورت جدی ورود پیداکرده‌اند و هم در گروه‌های علمی نسبت به وظایف حوزه اقدامات خوبی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در مرکز مدیریت حوزه علمیه نیز گام‌های خوبی برداشته‌شده که باید تقویت شود و علاوه بر این جامعه مدرسین نیز قرارگاه بیانیه گام دوم انقلاب را تشکیل داده و از همه فعالان این عرصه خواسته‌شده که هر فعالیتی که انجام می‌دهند را گزارش بدهند تا کارهایی که در این زمینه انجام می‌شود با دسته‌بندی و هدفمند صورت بگیرد.

آیت‌الله رجبی تأکید کرد: طلاب و فضلای ما نیز اقدامات خوبی به‌صورت خودجوش انجام داده‌اند که با توکل به خدای متعال در آینده نیز این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر این بسیاری از اساتید حوزه قبل از جلسات خودشان به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب می‌پردازند که قطعاً در تبیین و بیان آن نتیجه‌بخش خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بابیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه جامع و حکیمانه است، تصریح کرد: درعین‌حال تا تحقق کامل این بیانیه فاصله‌داریم اما اعتنای حوزه‌های علمیه به بیانیه در سطوح مختلف خوب و مناسب بوده و کارهای خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی بابیان این‌که توقع از حوزه بسیار بیشتر از این است، تأکید کرد: حوزه باید در زمینه‌های مرتبط مانند تربیت کادر متعهد، اخلاق و معنویت و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های علمی حوزویان گام‌های محکم‌تری بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha