جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجف لکزایی

حوزه/رهبر انقلاب تقابلی که در بیانیه گام دوم مطرح فرمود، تقابل کنونی و آینده، تقابل اسلام و استکبار است. چیزی که استکبار می خواهد این است که ما تسلیم او شویم، چنانکه از کشورهای دیگر نیز چنین مطالبی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی امروز در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی که در سالن  همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد، با اشاره به موضوع« عزت ملی و مناسبات فراملی جمهوری اسلامی ایران»، گفت: اگر بخواهیم مشکل اصلی در چهل سال اول )گام اول)  و چهل سال دوم (گام دوم) را صورت بندی کنیم و محل اصلی منازعه را صورت بندی نماییم، به دوگانۀ عزت یا ذلت برمی گردد؛ یعنی گرفتار ذلتی بودیم و به دلیل آن، انقاب کردیم، زیرا استبداد نوعی ذلت است و استکبار تحمیل شده بر ملت ایران هم ذلت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: شعار «استقلال » ملت ایران به معنای نفی اتکا به بیگانه )آمریکا) و شعار «آزادی » به معنای نفی استبداد بود. استبداد، استکبار و استعمار،ذلت آفرین است و از شاخصه های این ذلت، کاپیتولاسیون بود که بر ملت ایران تحمیل شده بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات افزود: امام خمینی به این لایحه اعتراض کرد و نتیجۀ آن، تبعید حضرت امام بود. بنابراین مؤلفه عزت ملی می خواهد در پاسخ به این چالش ارائه شود.

این محقق ادامه داد: وضع تحریم و اعمال فشار، همه برای این است که ما تسلیم شویم. تسلیم شدن، همان ذلیل شدن است؛ یعنی نتیجۀ تسلیم نتیجۀ ذلت می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: تقابلی که در بیانیه گام دوم مطرح فرمودند، تقابل کنونی و آینده، تقابل اسلام و استکبار است. چیزی که استکبار می خواهد این است که ما تسلیم او شویم، چنانکه از کشورهای دیگر نیز چنین مطالب  دارند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: چیزی که ما باید بر آن تأکید کنیم این است که زیر بار ذلت نمی رویم و از عزت خودمان پاسداری می کنیم. هما نگونه که می دانید، عزت در سطوح مختلف خُرد، متوسط، کلان، جهانی، منطق های، امت اسلامی و ملی قابل طرح است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: تقریر من از مسئله این است که ایشان به دلیل اهمیت این مطلب بر عزت ملی تأکید کردند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha