پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجه الاسلام سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور

حوزه/ امروز در جهان اسلام، رهبری حکیمی مانند امام خامنه ای نیست، چرا که ایشان توجه بسیار جدی به افق آینده دارند و برای آینده کشور طراحی کردند و مباحثی را مطرح می کنند که نشان دهنده سالها حکمت سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی عصر امروز در اختتامیه همایش ملی بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: امروز جامعه ترین کار در مورد بیانیه گام همین کاری است که دفتر تبلیغات انجام داده است و انتظار هم این است که کارهای سخت را انجام دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که لازم است از گام دوم به عنوان اندیشه راهبردی و نگاه ویژه ای به مؤلف آن سند شود گفت: اگر بخواهیم متن را درک کنیم ابتدا بایدشخصیت حکیمانه ایشان را درک کنیم. ایشان شخصیت حکیم انقلابی است و باید بیشتر وجود شخصیتی ایشان شناخته و برجسته شود واین کاری است که حتی دفتر تبلیعات می تواند انجام دهد.

وی بیان داشت: امروز یکی از کارهای که باید انجام شود شناخت ابعاد شخصیتی رهبرانقلاب است. تا کنون از این مسئله غفلت شده و امید است این خلا پر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این که چرا بیانیه گام دوم در آستانه چهل سالگی صادر شده است گفت: بیانیه گام دوم جلوی فرسایشی شدن انقلاب را گرفته و تلاش شد برون رفت و امید جدیدی محقق شود وبرای همین ایشان جمع بندی از دهه اول انقلاب بیان کردند ولی این جمع بندی بیان آسیب ها نبود، اما امروز همه آسیب ها را نگاه می کنند و احساس هیچی سازی در فضای جامعه دیده می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رهبر انقلاب نگاه به داشته های انقلاب است. این داشته ها در رشد کمی و رشد شهری نگاه نمی شود. انقلاب بنیان نه گفتن به دو ابرقدرت شرق و غرب و ... بوده است. امروز یکی از دستاوردهای انقلاب رشد علمی مراکز علمی است. این رشد علمی قابل توجه است ولی این مسئله اصلی نیست. رمز گشایی از بیانیه ایجاد نقطه عطف جدید، تدوین راهبری 40 ساله دوم انقلاب، توجه به نسل جوان از جمله موضوعات مهمی است که ایشان مورد توجه قرار دادند.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در بیانیه دوم توجه به ظرفیت های انقلاب وسرمایه های ملی کردند.

وی با بیان این که اما چرا ایشان مخاطب نسلی انتخاب کردند و چرا نسل جوان را مورد مخاطب قرار دادند اظهار داشت: تجربه نشان داده هر جا نیروهای جوان بودند توانستند کارهای بزرگی انجام دهند که نمونه آن 8 سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: امروز فاصله نسلی از فهم واقعیت فرهنگی و اجتماعی وجود دارد و بیانیه گام دوم می تواند این مشکل را رفع کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز باور این است باید به اروپایی برسیم برای رسیدن باید توجه به نسل های جوان وتوجه به نسل های خاموش شود و بالاتر نه در مرز علمی بلکه باید جلوتر حرکت کنیم تا بتوانیم رشد علمی کشور را رقم بزنیم.

وی بیان داشت: امروز نکته ای که کمتر توجه به آن می شود ولی دربیانیه به آن توجه شده است، خودسازی و اخلاق است. در دوران جنگ و در گذشته بیشتر به این مسائل توجه می شد ولی امروز کمتر به آن توجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: جامعه سازی هم مسئله دیگر است که باید بیشتر مورد دقت قرار گیرد. امروز کمتر به مسئله جامعه سازی و احساسی سازی توجه شده است.

وی بیان داشت: تمدن سازی دیگر موضوعی است که در بیانیه به آن پرداخته شده است. تمدن برجستگی های دل ربای در فضای تمدن است. برجسته سازی در عنصر تمدن سازی مهم است. حوزه تمدنی، حوزه به یادآوردنیها است. رهبرانقلاب تعبیرشان در مورد تمدن سازی که از آن تعبیر به نوین اسلامی کردند که مراد بازی خوانی سنت الهی در عصر غیبت است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: مسئله آخر اسلامی سازی جامعه است. کاملا با معادلات ریاضی آینده را تشخیص می دهند. ایشان مطلوب را که تمدن نوین اسلامی است را مورد توجه قرار داده اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز در جهان اسلامی رهبری حکیمی مانند ایشان نیست چرا که ایشان توجه بسیار جدی به افق آینده دارند وبرای آینده کشور طراحی کردند و مباحثی را مطرح می کنند که نشان دهنده سالها حکمت سازی است.

313/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha