شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار کرمی

حوزه/ همرزم سردار سلیمانی گفت: تفاوت پهلوان سلیمانی با دیگر پهلوانان این است که، دیگران باید پشت حریف خود را به خاک بزنند تا پهلوان شوند، اما حاج قاسم پهلوانی بود که از به خاک افتاده‌ها دستگیری می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سردار غلامرضا کرمی، از همرزمان شهید سلیمانی، پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به ارتباط خود با سردار سلیمانی در سپاه کرمان، اظهار کرد: از روز اول حضور بنده در کنار سردار سلیمانی ۴۰ سال می‌گذارد و هر روز به این ارتباط بیش از پیش افتخار می کنم.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم در طول سال‌هایی که در سپاه بود به خودسازی می پرداخت و نتیجه آن را هم گرفت، افزود: هرگاه در هر مراسمی از ایشان تعریف می‌شد، دست خود را بر پیشانی می گذاشت و شروع به استغفار می کرد.

همرزم سردار سلیمانی، اخلاص و ولایتمداری شهید سلیمانی را ویژگی بارز ایشان دانست و گفت: دفاع مستحکم حاج قاسم از سخنان و مواضع رهبری نشات گرفته از عشق به ولی فقیه زمان خود بود که بارها نیز از خدا درخواست می کرد تا از عمرش بکاهد و بر عمر ولی فقیه اضافه کند.

حضرت اقا با دیدن سردار سلیمانی همیشه لبخند بر لب داشت

وی تصریح کرد: سپهبد سلیمانی وجود رابطه قلبی با جمهوری اسلامی و سکاندار انقلاب را نشانه عاقبت به خیری می دانست و این عاقبت به خیری را در لبخند رهبری در زمان حضور حاج قاسم در مراسم ها و جلسات و در آغوش کشیدنش توسط حضرت آقا می تواند جستجو کرد.

سردار کرمی با اشاره به نا امنی های پس از جنگ در کرمان، یادآور شد: زمانی که اشرار منطقه، تعدادی از نیروهای ما را به اسارت گرفتند و به افغانستان بردند، سردار با تدبیر خود توانست همه آنها را آزاد کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم به سران قبایل این اشرار پیام داد که تنها ۱۰ روز مهلت دارید تا اشرار خود را به ما تحویل دهید و نیروهای ما را هم آزاد کنید، و دقیقا پس از پایان این مدت، تمام این افراد با گرفتن اسلحه بالای سر، خود را تسلیم حاج قاسم سلیمانی کردند.

همرزم سردار سلیمانی با تاکید براینکه پس از پایان جنگ سردار سلیمانی، حتی یک روز هم آرامش نداشت، گفت: آنچه امروز از سردار سلیمانی بیان می شود مربوط به دفاع مقدس و سپاه قدس است، اما بنده می خواهم به حد فاصل این ایام اشاره کنم.

وی ابراز داشت: در این میان مدت حاج قاسم مسئول تامین امنیت منطقه جنوب شرق کشور بود، آن هم به نحوی که تلفاتی وجود نداشته باشد.

سردار کرمی با بیان اینکه قاطعیت حاج قاسم اجازه هرگونه خرابکاری را از دشمنان می‌گرفت، یادآور شد: زمانی که ابروهای شهید سلیمانی بالا می‌رفت، همه می‌دانستند که سردار در بیان حرف خود قاطعیت دارد و باید به حرف ایشان گوش کنند.

دشمن برای شهید سلیمانی هیچ ارزشی نداشت

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در طول عمر خود به دنبال تامین امنیت در منطقه بود، اظهار داشت: دشمن برای ایشان هیچ ارزشی نداشت و این مساله را بارها ثابت کرده بود.

همرزم سردار سلیمانی با اشاره به محبوبیت حاج قاسم در ایران و جبهه مقاومت، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی در کنار رزم خود، ستاد عتبات عالیات را ایجاد کرد و در این جبهه نیز بسیار فعال بود.

وی با اشاره به سربند حاضرین در جلسه، گفت: برای تحقق عبارت «همه ما قاسم سلیمانی هستیم»، باید سیره ایشان را در زندگی خود جاری کنیم، و در رفتار، اخلاق، و ولایتمداری سردار سلیمانی را به عنوان الگوی خود بدانیم.

پهلوان سلیمانی از به خاک افتاده‌ها دستگیری می‌کرد

سردار کرمی، سردار سلیمانی را محصول انقلاب و تربیت یافته امام و مقام معظم رهبری دانست و گفت: تفاوت پهلوان سلیمانی با دیگر پهلوانان این است که، دیگران باید پشت حریف خود را به خاک بزنند تا پهلوان شوند، اما حاج قاسم پهلوانی بود که از به خاک افتاده‌ها دستگیری می‌کرد.

وی با اشاره به سردار شهید حاج حسین پورجعفری، از همراهان حاج قاسم سلیمانی، خاطر نشان کرد: شهید پورجعفری همیشه در کنار حاج قاسم بود و تا جایی که او را، جعبه سیاه حاج قاسم خطاب می کردند.

همرزم سردار سلیمانی در پایان سردار قاآنی را ادامه دهنده راه حاج قاسم معرفی کرد و گفت: او جانشین حاج قاسم بود و انتخاب او یعنی آن که راه حاج قاسم ادامه دارد و می تواند جای خالی ایشان را پر کند، تا ان شاءالله این انقلاب به صاحب اصلیش برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha