جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه انتخابات یکی از صحنه‌هایی است که جبهه حق اقتدارش را به رخ دشمن می‌کشد، انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات مجلس شورا دانست و گفت: باید کسانی را به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم که نظام ولایت‌فقیه را درک کرده و به‌درستی بتوانند به رسالت خطیر خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: انتخابات یکی از صحنه‌هایی است که جبهه حق اقتدارش را به رخ دشمن می‌کشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید کسانی را به‌عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم که نظام ولایت‌فقیه را درک کرده باشند تا بتوانند به‌درستی به رسالت خطیر خود عمل کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرا را بر عهده دارند؛ به همین دلیل نباید در انتصابات و امور اجرایی دخالت کنند.

وی افزود: مشورت دادن عیبی ندارد؛ اما باید اهتمام اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این باشد که قانون درست تصویب کنند؛ زیرا قوه مقننه به نمایندگانی احتیاج دارد که قانون‌شناس باشند، ضوابط را رعایت و اهل خرید و فروش رأی و پارتی‌بازی نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مردم، تصریح کرد: قانون‌گذاری و نظارت بر اجرا وظیفه اصلی نماینده مجلس است؛ ازاین‌رو مراقب باشید انتخاب درست داشته باشید و کسانی را به‌عنوان نماینده به مجلس بفرستید که حافظ حقوق شما بوده و هدفشان خدمت صادقانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر قانون‌مندی و گردن نهادن به نتیجه انتخابات، اظهار کرد: انتظار می‌رود کاندیدایی که رأی کافی را نیاورده، بعد از اعلام نتیجه انتخابات به ستاد کاندیدای برنده رفته و ضمن اهدای دسته گل، این مسؤولیت خطیر را به وی تبریک بگوید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی، اظهار کرد: دوستان و دشمنان بدانند راه و مکتب مقاومت ادامه دارد.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی و تأکید این شهید بزرگوار بر قداست ولایت‌فقیه، تصریح کرد: خیمه ولایت هیمنه امت را ارتقا می‌دهد؛ ازاین‌رو باید همواره جایگاه و قداست ولایت‌فقیه را درک کرده و شئون مختلف زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

همچنین فتوای امام راحل علیه سلمان رشدی مرتد، تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و ولادت حضرت امام خمینی (ره) و ضرورت قدرشناسی نسبت به انقلابی که به زنان منزلت و کرامت داد از دیگر مواردی بود که امام‌جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی مطرح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha