پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میلاد حضرت فاطمه

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: غربی ها اصرار دارند که زن در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار نیست، ولی سیره عملی و علمی حضرت فاطمه(س)خط بطلانی بر این نگاه مغرضانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی جمعه شب در مراسم جشنی که مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه سفیران هدایت بیجار برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه و شأن واقعی زن مسلمان را می توان در منش حضرت فاطمه(س) جست و جو کرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: این بزرگ بانوی اسلام نقش غیر قابل انکاری در تداوم امامت و ولایت داشتند و می توان آن را از بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... مورد بررسی قرار داد.

این استاد حوزوی ادامه داد: ابعاد شخصیتی این بزرگ بانوی اسلام بسیار خاص و منحصربفرد است، ایشان از نظر اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و... یک بانوی کامل در بین زنان جهان بوده و هست.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: غربی ها اصرار دارند که زن در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار نیست، ولی سیره عملی و علمی حضرت فاطمه(س) خط بطلانی بر این نگاه مغرضانه است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود افزود: حضرت فاطمه(س) در سخت ترین شرایط سیاسی ـ اعتقادی و فرهنگی زمان خویش رشد و نمو یافتند و در مقابل، وظایف سنگینی هم به عنوان دختر، هم همسر و هم مادر بر عهده داشتند، ولی با این وجود توانستند که از این همه مسئولیت سرافزار بیرون بیایند.

این استاد حوزوی اضافه کرد: اگر بانوان و دختران مسلمان به دنبال یک اسوه و الگو برای خود در زندگی می گردند، چه الگویی بهتر، کامل تر و معصوم تر از وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha