جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ هیئتی علمایی از ایران متشکل از اعضای جامعةالمصطفی العالمیه و ائمه جمعه اهل سنت با تجمع علمای مسلمان دیدار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی مهر جانشین رئیس جامعة المصطفی العالمیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مهدوی مهر جانشین رئیس جامعة المصطفی در سوریه و لبنان، مولوی عبد الصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهر سراوان، مولوی عبد الواحد زاده امام جمعه اهل سنت شهر چابهار و شخصیت های دیگر با اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کردند.

شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره ضمن خوشامدگویی به این هیئت، گفت: این تجمع دستاورد های بزرگی در طول تاریخ داشته که مهمترین آن سرنگونی توافق ۱۷ می و ایستادگی در برابر فتنه مذهبی در زمان جنگ اردوگاه ها است.

وی افزود: این تجمع برای مبارزه با استکبار جهان در رأس آن آمریکا به عنوان مقدم های برای آزادی فلسطین از لوث وجود اشغالگران اسرائیلی، به راهبرد و استراتژی واضحی تکیه دارد.

شیخ عبد الله ولایت وفقیه را یک مبنای اساسی دانست که نمی توان از آن سرپیچی کرد و گفت: رهبر فقیهی که عالم به اسلام و احکام آن باشد، شایسته ترین فرد در رهبری امت است تا آن را به مسیر اسلام محمد اصیل حرکت دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر وحدت را تنها راه برای پیروزی و رسیدن به آزادی کامل فلسطین و برگزاری نماز در مسجد الاقصی دانست و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به تجمع علمای مسلمان لبنان تبریک گفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها متعلق به ایران نیست، بلکه آن متعلق به تمامی امت است و تمسک به اصل ولایت فقیه از مهم ترین عناصر پیروزی به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر تصریح کرد: به همراه شما تمامی اختلافات مذهبی، نژادی، قومی و غیر آن را پشت سر می گذاریم و با آن مقابله می کنیم؛ چراکه مسلمانان برادر هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha