پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: ۴۱ سال است دشمنان کمین کرده‌اند کشتی انقلاب ما را غرق کنند اما نتوانسته‌اند؛ زیرا خون شهدا لنگر این کشتی است و اجازه نمی‌دهد کشتی انقلاب غرق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا که هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و ولادت امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: اینکه ولادت حضرت زهرا (س) با ولادت امام خمینی (ره) هم‌زمان شده، پیام دارد.

وی افزود: این ولادت و هم‌زمانی پیام دارد؛ یعنی من هم مثل مادرم در مقابل ستمگران می‌ایستم و خیر کثیر می‌شوم و این‌ها پیام‌های ضمنی این ولادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام راحل مانند مادرش زهرای مرضیه(س) خیر کثیر شد، دنیا را به‌طرف اسلام ناب متوجه کرد، مدافع حریم و حرم شد، به زنان عالم کرامت داد و به انسان‌ها مفهوم انسانیت را تفهیم کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل برای همه خیر بود و هر جا مظلوم و مستضعفی در عالم وجود داشت، برای او پیام آزادی‌بخش داشت، خاطرنشان کرد: این انقلاب در حقیقت خیر کثیری است که از اهل‌بیت داریم، زیرا امام عزیز ما به نمایندگی از اهل‌بیت واسطه فیض شد و این خیر کثیر را در معرض نگاه بشریت گذاشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: به همین دلیل در حالی که این‌همه دشمن و شر کثیر اطراف ما را محاصره کرده‌اند، انقلاب قلب این شرور را شکافته و خیر خود را به عالم می‌رساند.

وی افزود: خیر کثیر وجود نازنین این رهبر بزرگ بود که انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کرد و از نسل زهرا (س) رهبر دیگری راه انقلاب را تداوم بخشید، بر این اساس در واقع امامین انقلاب هر دو خیر کثیر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در قلب فرهنگ تکاثر و زیاده‌خواهی، کوثر به دنیا آمد و دنیا را به خیر و خوبی دعوت کرد و امروز ما به صدقه‌سر اهل‌بیت کشور خود را به پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: ۴۱ سال است دشمنان کمین کرده‌اند این کشتی انقلاب ما را غرق کنند اما نتوانسته‌اند؛ زیرا خون شهدا لنگر این کشتی است و اجازه نمی‌دهد کشتی انقلاب غرق شود و شما مادران شهدا در کنار عزیزان خود در ثواب این کار بزرگ شریک هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مادران شهدا، گفت: شما در این عالم افتخارآفرین شدید و ما به مادران شهیدپرور و مدافع پرور افتخار می‌کنیم؛ زیرا این‌ها پیشانی‌بند را با دست خود بر پیشانی فرزندان خود می‌بستند و آن‌ها را راهی جبهه نبرد حق علیه باطل می‌کردند.

وی افزود: باید به دامن‌های پاکی که ثمرات پاکی را به بشریت اهدا کردند آفرین گفت و امام راحل هم به شما مدال افتخار داد و فرمود از دامن زنان، مردان به معراج می‌روند؛ ازاین‌رو باید قدر و منزلت خود را بدانید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha