جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب نظریه های کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی

حوزه/ مبانی روان شناختی تربیت در قالب کتاب «نظریه های کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی» به قلم آقایان حسین دیبا، حسن بوسلیکی و حسین مرادی از سوی پژوهشکده اخلاق و معنویت به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مبانی روان شناختی تربیت در قالب کتاب «نظریه های کلاسیک شناختی-تحولی در رشد اخلاقی» به قلم آقایان حسین دیبا، حسن بوسلیکی و حسین مرادی از سوی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «درآمدی بر نظریه های رشد اخلاقی»، «نظریه رشد اخلاقی ژان پیاژه» و «نظریه رشد اخلاقی کلبرگ» از فصل های مطروحه در این کتاب است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

تربیت نسل جدید، تنها منحصر به سازگارکردن آنها با هنجاریهای موجود (جامعه پذیری) نیست؛ ارتقاء و شکوفاسازی استعدادهای اخلاقی آنان هم بخشی از وظایف هر نسل در قبال نسل بعدی است.

اقدام به تربیت بدون بهره مندی از بینش و مهارت لازم، چه بسا آسیب هایی در نسل جدید پدید می آورد که حتی با هزینه های سنگین جبران شدنی نیست تا جایی که برخی اندیشمندان عرصه تربیت، والدین و مربیان را دعوت به ترک تربیت می کنند؛ از این رو فراهم آوردن دانش و مهارت لازم برای ایفای نقش تربیتی، علاوه بر اینکه باید بخشی از دغدغه زندگی روزمره ما باشد، نباید تحت الشعاع نگرانی های ملموس تر اقتصادی، امنیتی و سیاسی قرار گیرد.

این اثر در پی آن است که بخشی از مبانی روان شناختی تربیت اخلاقی را مرور کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha