جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ برگزاری دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور که در سنندج

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: کردستان منطقه ای امن برای اهل بیت پیامبر(ص) در طول تاریخ بوده و مودت به اهل بیت(ع) با شکل های مختلفی بیان می شود، که عده ای با زیارت اهل بیت و عده ای هم با ذکر عشق و علاقه خود را نشان می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس، صبح امروز دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور، در سنندج برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: جهل در اسلام هیچ جایگاهی ندارد و خداوند متعال ما را برای کسب علم و آگاهی به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ارجاع داده است.

وی ادامه داد: مودت به اهل بیت(ع) دستوری قرآنی است و جایگاه والای پیامبر و اهل بیت ایشان در آیات متعدد قرآن به صورت ‌های مختلف مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: کردستان منطقه ای امن برای اهل بیت پیامبر(ص) در طول تاریخ بوده و مودت به اهل بیت(ع) با شکل های مختلفی بیان می شود، که عده ای با زیارت اهل بیت و عده ای هم با ذکر عشق و علاقه خود را نشان می دهند.

وی افزود: در قرآن و روایات اسلامی چه اهل سنت و چه شیعه، بر مودّت و محبّت اهل بیت پیامبر(ص) تأکید فراوان شده است و این تنها بدان جهت نیست که آنان از نسل پیامبر هستند، بلکه از آن جهت است که آنان دارای فضایل و کمالات و به تعبیر دقیق تر، مظهر صفات جمال و جلال الهی اند، از این رو نسبت به اهل بیت حق معرفت، حق مودت، حق اطاعت، حق یاد کردن و حق بیان فضائل است.

سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این همایش، اظهار کرد: از فرهنگ و ادب، از دینداری و سلحشوری، از وفاداری و مرزداری مردم کردستان هر آنچه بگوییم بسیار ناچیز است، زیرا مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی همواره نقش برجسته ای داشته و پیکان خط مقدم نظام و کشور بوده و هستند.

وی افزود: کردستان مهد فرهنگ و تمدن و ادب است ‌و دف نوازی مختص این مردمان است و سروده هایشان در وصف اهل بیت عبادت است.

سردار حسینی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا بین مردم ما و بین قومیت های ما تفرقه ایجاد کند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: دشمن در میان امت های اسلامی نیز در تلاش است تا با پیش گرفتن مذهب و قومیت مانع از اتحاد مسلمانان شود ، این راهبرد و تاکتیک دشمن است چرا که دشمن از اسلام قدرتمند وحشت دارد.

وی افزود: اسلامی که پیامبر اسلام آن را رقم زد و امپراطوری های روم و ایران را تسخیر کرد، ۱۴۰۰ سال است که اسلام دشمنان خود را به چشم دیده است و در برابر این دین الهی ایستاده اند اما نتوانسته اند عوامل وحدت بخش ما را از ما بگیرند و نتوانستند بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: دشمن در ایران اسلامی نیز توطئه های بسیاری ایجاد کرده که در هیچکدام موفق نبوده است.

وی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، افزود: امیدواریم این حضور گسترده در روز دوم اسفندماه نیز تکرار شود، چرا که مجلس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به فرموده امام راحل در رأس امور است و مجلس قدرتمند، دولت قدرتمند و کارآمد را به همراه خواهد داشت.

سردار حسینی گفت: ما وظیفه داریم در انتخابات حضور گسترده داشته باشیم و همه را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کنیم، چرا که دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم است و در تلاش است تا مشارکت را کم کند و  ان شاءالله با حضور در پای صندوق های رأی و انتخاب نماینده ای اصلح و انقلابی مجلسی انقلابی شکل می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha