جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا تکیه ای

حوزه/ هم اکنون در ۸۰ کشور دنیا مراسم اعتکاف برگزار می شود و احتمال دارد امسال این آمار افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع برگزاری مراسم اعتکاف در قم برگزار شد با بیان این که دبیرخانه ستاد مرکزی اعتکاف از مدتها قبل برای برگزاری این مراسم آغاز به کار کرده گفت: این دبیرخانه بین المللی است و عهده دار ارتباط و دریافت اطلاعات با مراکز علمی و دستگاه های داخلی و خارجی است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در این دبیرخانه انجام شد، در ارتباط با بیانیه گام دوم در مسئله اعتکاف بود و در همین رابطه رهبر انقلاب اعتکاف را یکی از معجزات نظام و انقلاب برشمرده و این نشان دهنده اهمیت مسئله اعتکاف است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای گفت: تلاش داریم به موضوع اخلاق در بستر اعتکاف بیشتر پرداخته شود و این نشان می دهد که شورای پژوهشی اعتکاف در حال بررسی و توجه به بحث اخلاق است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: هم اکنون در ۸۰ کشور دنیا مراسم اعتکاف برگزار می شود و احتمال دارد امسال این آمار افزایش یابد.

وی عنوان کرد: در اعتکاف دو رکن روزه و بندگی وجود دارد و به همین دلیل استقبال از اعتکاف زیاد است چرا که از نادرترین فرصت ها به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با اشاره به برکات شهادت سردار سلیمانی گفت: این برکات روز به روز در حال افزایش است و امید است این مسئله با از بین رفتن اسرائیل و خروج آمریکایی ها از منطقه همراه شود.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف تا ۱۰ اسفند از طریق سایت اعتکاف به نشان gom.com www.etekaf انجام می شود گفت:  جمعا در  ۲۶ مسجد با حضور  ۱۵ هزار نفر برگزار می شود.

وی عنوان کرد: روز ۱۲ اسفند نتیجه قرعه کشی برای حضور در این مراسم معنوی از طریق سایت اعلام خواهد شد. کارت پذیرفته شدگان روز ۱۳ و ۱۴ اسفند از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مصلای قدس توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای گفت: اعتکاف دانش آموزی و اعتکاف بین الملل هم به صورت جداگانه برادر و خواهر برگزار می شود.     

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: مراسم معنوی اعتکاف در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند در قم و با مشارکت ۶هزار مسجد در کشور برگزار می شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha