جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح معنویت به دنیای مادی قرن جدید، حقیقت زن نیز مانند بسیاری از مفاهیم دیگر با تغییر چشم‌گیر در بازگشت به فطرت انسانیِ آن، به حقیقتی نورانی بدل شد که بازپس‌گیری جایگاه خانوادگی و اجتماعی یکی از دستاوردهای آن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع بانوان کارمند، با گرامیداشت روز زن به تبیین نگاه اسلام و انقلاب به زنان پرداخت و اظهار کرد: غرب در سال‌های انقلاب صنعتی زنان را به‌عنوان ابزار کار در اختیار گرفت؛ اما با پیشرفت صنعت و جایگزینی نیروی کار با ربات‌های هوشمند، نیاز به کارگر از بین رفت.

وی افزود: زنان بی‌هویت شده سرگردان در تمدن غرب، باید به نحوی دیگر در راستای اهداف نظام سرمایه‌داری مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بنابراین گویی با یک تغییر مأموریت سرمایه‌ای از خط تولید خارج شده و به واحد تبلیغات و بازاریابی انتقال یافتند.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: حتی در گام بعدی پا از این فراتر نهاده و زن را به‌عنوان وسـیله التـذاذ مـردان معرفی کردنـد و اسـمش را آزادی زن گذاشـتند! در حالی که به واقـع آزادی مـردان هرزه بـرای بهره برداری از زن بـود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به جایگاه زن در نگاه اسلام انقلابی، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح معنویت به دنیای ماده زده قرن جدید، مانند بسیاری از مفاهیم دیگر حقیقت زن نیز با تغییر چشم‌گیر در بازگشت به فطرت انسانیِ آن، به حقیقتی نورانی بدل شد که بازپس‌گیری جایگاه خانوادگی و اجتماعی یکی از دستاوردهای آن بود.

وی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی در مسأله زن، افزود: بنابراین با خدمت بزرگی که اسلام و به‌تبع آن انقلاب اسلامی به زن و هویت آن کرده است می‌توان گفت نه‌تنها نباید از موضع انفعال در برابر تمدن منحط غرب بایستیم و در مقام پاسخگویی به شبهاتی از قبیل حق ارث زنان یا دیه یا حدود و ... با گردن کج در تکاپوی پاسخگویی برآییم بلکه در موضعی فعال پایه‌های سست ‌اندیشه غربی را جلوه داده و در معرض دید جهانیان قرار دهیم تا ظلم تاریخی آن‌ها در حق این حقیقت متعالی جلوه‌گر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: از من سؤال کردند که شما در مقابل آنچه غربی‌ها درباره مسئله زن در کشور میگویند، چه دفاعی دارید؟ من گفتم: ما دفاع نداریم، ما هجوم داریم!

وی اضافه کرد: بنا به فرموده رهبری ما در مسئله زن از غرب طلبکاریم، ما مدعی غربیم، آن‌ها هستند که دارند به زن ظلم می‌کنند، زن را تحقیر می‌کنند، جایگاه زن را پایین می‌آورند؛ به اسم آزادی، به اسم اشتغال، به اسم مسئولیت دادن، آن‌ها را مورد فشارهای روحی، روانی، عاطفی و اهانت شخصیتی و شأنی قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: همان‌گونه که رهبری تأکید کردند جمهوری اسلامی در این زمینه یک مسئولیتی دارد، جمهوری اسلامی در مسئله زن باید به‌طور صریح و بدون هیچ مجامله، حرف خودش را بگوید. با این نگاه آن‌وقت مسئله حجاب، مسئله نوع ارتباط زن و مرد، همه معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha