پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ستاد

حوزه/ همایش سراسری مسئولین ستاد نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج کشور، با حضور چهل نفر از مسئولین ستادهای استانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ستاد نهضت ملی ازدواج به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با مدیر عاملی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی امامی و دبیری دکتر آیت پیمان در قم تاسیس شد.

 این ستاد محور فعالیتهای خود را در۴۰۰۰ مسجد از مساجد طراز اول در شهرهای بزرگ با محوریت امامان جماعت و هیئت اُمنای مساجد و معتمدمین محلی، قرار داده است.

قابل ذکر است که محور فعالیتهای این نهضت را موسسة خیریة الزهرا سلام الله علیها  با ۱۲۰ نمایندگی در داخل کشور و ۴۰ نمایندگی خارج کشور، به عهده دارد.

در همایش دو روزه که در قم برگزار شد، شرکت کنندگان  در این همایش با آیت الله العظمی سبحانی دیدار کردند و گزارشی از چگونگی شکل گیری و فعالیت های نهضت ملی ازدواج، به این مرجع تقلید ارائه گردید. 

حضرت آیت الله سبحانی طی سخنانی خطاب به حاضرین گفتند:  نظام خانواده، و تکلیف فرزندآوری و تربیت اولاد در اسلام جایگاه بالایی دارد؛ به این جهت اطلاع رسانی و آگاه نمودن جامعه از حوادث آینده و لطمات بزرگی که غفلت و سهل انگاری در این زمینه به اصل دین خواهد زد، اهمیت فراوانی دارد و این کار شما حیاتی و ارزشمند است.

 معظم له از مسئولین ستاد نهضت ملی ترویج و تامین ازدواج خواستند که از همه امکانات برای آگاه نمودن شیعیان جهان در رابطه با مکر و حیله دشمن که ترفندهایی را برای برهم زدن تناسب جمعیتی جهان تشیع انجام می دهند، استفاده کنند.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید نمودند: کتاب و نشریاتی مستند در رابطه با فعالیت دشمن در زمینه کاهش جمعیت ایران بخصوص تشیع، آماده کنید و به خدمت همه بزرگان، مراجع و مسئولین ببرید تا از وضعیت موجود باخبر شده و هم اینکه به موضوع حساس شده تا اقداماتی انجام دهند.

در ادامه این همایش سیاست ها و تصمیمات و راهکارهای ستاد مورد بحث اعضای مسئولین استانی قرار گرفت و کارگروه های سه گانة اقتصادی، تشکیلات، ارتباطات و تبلیغات تشکیل و شروع به کار نمودند.
کارگروه ارتباطات و تبلیغات برای یافتن راهکارهای چگونگی بهبود ارتباطات مؤسسه الزهراء(س) و ستاد نمتا (نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج ) با مدیریت دکتر پیمان تشکیل گردید.

وی  در آغاز جلسه کارگروه ارتباطات طی سخنانی گفت: تبلیغ و جذب مردم، مبانی قرآنی دارد.   وی در بحث ارتباطات به آیه: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ اشاره کردند و گسترش شبکه های ارتباطی جدید را برای اجرایی نمودن چنین طرح های موثر و لازم دانستند .  و ارتباطات و تعارف و شناخت و تعامل را عوامل اولیه موفقیت دانستند . 

دبیر ستاد نمتا در رابطه با مبانی قرآنی شناخت که از ضروریات مهم ارتباطات است، به آیه: یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا؛ استدلال کرد و گفت: برای تبلیغ و ارتباط و تعامل و جذب باید به استعدادها و قابلیت های مخاطبان  و قابلیت های خود  و توانمندی های خودمان متکی باشیم قبل از همه چیز باید اعتماد به وعدة خداوند داشته باشیم که فرموده است : وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ.

وی افزود: برای ارتباط قوی در این رابطه باید برای۵گروه برنامه ریزی داشته باشیم و ارتباطات با مخاطبان  که آحاد مردم هستند  مداوم و مستمر باشند و به آنها شناخت بدهیم و آنها را به خوبی بشناسیم و با حسن خلق و محبت جذبشان کنیم. 
 دکتر پیمان از اعصای ستاد خواست تا ارتباط و تعامل با مخاطبان را برنامه ریزی و پیگیری نمایند.
در ادامه این همایش ملی ، نماینده های استانی که در کارگروه ها عضو بودند، نکاتی را برای ارتباط بیشتر و سریع تر ارائه کردند.

لازم به ذکر است: ستاد نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج " نمتا"  یک شکل دینی غیر دولتی و مردمی نهاد  است و با الهام از رهنمودهای ولی فقیه و مراجع عظام تقلید و بزرگان دینی ، با فعالیت مسجد محور در صدد کمک به حل معضلات ازدواج و مشکلات فرزند آوری و ازدیاد نسل و کاهش پدیده شوم طلاق تاسیس شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha