شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهدای تندیس «فعال عرصه مبارزه با مالاریا» به مرکز خدمات حوزه

حوزه/ رئیس اداره بهداشت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم از اهدای تندیس «فعال عرصه مبارزه با مالاریا» از سوی مرکز بهداشت قم به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام حمیدرضا حسن زاده با اعلام خبر اهدای تندیس «فعال عرصه مبارزه با مالاریا» از سوی مرکز بهداشت قم به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: حدود دو سال قبل بود که اعلام شد بیماری مالاریا به عنوان یکی از بیماری‌های واگیردار که می‌تواند خطر مرگ را نیز در پی داشته باشد، شیوعی نسبی در کشور به‌ویژه در مناطق گرمسیری مانند استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و حتی در برخی روستاهای اطراف قم داشته است؛ این بود که ما هم به عنوان واحد بهداشت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، آمادگی خود را برای کمک به رفع این مشکل به نهادهای ذیربط اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: در این موضوع آموزش‌های لازم به طلاب و مبلّغان داده شد تا آنان بتوانند در سفرهای تبلیغی خود، هم مراقبت از خود و خانواده خویش را برای مبتلا نشدن عهده‌دار باشند و هم این‌که بتوانند در صورت مشاهده برخی موارد ابتلا، مشاوره‌های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های متعدد توانستیم بیش از ۸ هزار پشه‌بند طبّی برای مقابله با مالاریا در اختیار مبلّغان قرار دهیم تا آنان بتوانند در سفرهای تبلیغی از آن‌ها استفاده و یا آن را در اختیار مردم قرار دهند که این تلاش در کنار سایر تلاش‌های دست‌اندرکاران بهداشت در کشور منجر به ریشه‌کنی کامل مالاریا در روستاهای اطراف قم و ریشه‌کنی ۹۰ درصدی این بیماری در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان شد.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: البته همکاران ما در مرکز بهداشت استان قم نیز این تلاش واحد بهداشت مرکز خدمات را ارج نهادند و با اهدای تندیس برتر از زحمات همکاران ما تقدیر کردند.

رئیس اداره بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم در عین حال خاطر نشان کرد: در این روزها هم که بحث خطر ابتلا به ویروس کرونا شایع است، تلاش کرده ایم تا با همکاری جامعه المصطفی (ص) العالمیه، ضمن انجام آموزش‌های لازم حضوری، جزوات آموزشی را نیز در خدمات مبلغان، طلاب و خانواده‌های آنان قرار دهیم.

وی همچنین از برپایی کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت برای بیش از ۷ هزار نفر از طلاب و خانواده‌های آنان در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: این گونه آموزش‌ها یکی از تأکیدات ریاست و معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است که با هدف «ارتقای فرهنگ سلامت» و تحقق عملی شعار «پیشگیری بهتر از درمان» انجام می‌شود.

وی افزود: بهداشت احکام، طب سنتی اسلامی ایرانی، روانشناسی، امور خانواده، مامایی و همچنین شناخت بیماری‌های واگیردار بخشی از کلاس‌های آموزشی ما در موضوع بهداشت و سلامت است که هم در محل مرکز خدمات و هم در مدارس علمیه برپا شده و می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد آموزش‌های حضوری و غیرحضوری واحد بهداشت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای آگاهی بخشی حداکثری به طلاب، مبلّغان و خانواده‌های آنان ادامه یابد تا پیشگیری از بیماری‌های شایع و واگیردار، مانع یا کاهش دهنده فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه نباشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    0 0
    احسنت