پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ پنجاه و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ارتباط روحانیت و مردم مانند ماهی و آب است و جدایی بین آن‌ها اصلاً معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امروز در نشست پنجاه و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی، ضمن تبیین ملزومات ائمه جمعه در جامعه، با بیان اینکه خوب و پاک و پاکیزه سخن گفتن ائمه جمعه بسیار مهم است، تصریح کرد: سخن خوب گفتن و خوب سخن گفتن دو مسئله‌ای است که باید اهتمام ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم؛ زیرا بین این دو فرق وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه طیب الکلام یعنی با مردمی که سالار ما هستند خوش‌برخورد و خوش‌سخن باشیم، افزود: ائمه جمعه که کارشان ارتباط با مردم است، باید در ارتباطاتشان با مردم طیب کلام داشته باشند؛ یعنی با مردم خوش‌برخورد و خوش‌سخن باشند.

وی اظهار کرد: ما با مردم سروکار داریم ازاین‌رو باید در برخوردها طیب الکلام باشیم و در ارتباطات کلامی خود آداب اجتماعی و دینی را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رابطه مردم و روحانیت، افزود: روحانیان، ائمه جمعه و فعالان ستاد نماز جمعه با مردم سروکار دارند اگر مردم نباشند ما اصلاً تعریفی نداریم؛ زیرا مانند ماهی و آب فلسفه وجودی ما با مردم تعریف می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ارتباط روحانیت و مردم مانند ماهی و آب است و جدایی بین آن‌ها اصلاً معنا ندارد.

وی با بیان اینکه نکته دیگری که باید موردتوجه روحانیت باشد صبر و استقامت است، اظهار کرد: رهبری در دیدار اخیر با مداحان فرمودند تاب‌آوری مردم در برابر فشارهای آمریکا ناظران جهانی را به حیرت واداشته است و همه این‌ها به برکت معارف دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رهبری خطاب به مداحان گفتند شما دین را به مردم منتقل کنید وقتی مردم به معارف دین آگاه و آشنا باشند تاب‌آوری و مقاومت آن‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع یکی از مواردی که شامل بِر و نیکی می‌شود «الصَّبرُ عَلَی الأَذی» است؛ یعنی انسان باید در مقابل سختی‌ها، ناگواری‌ها، نیش زبان و قلم باید صبر داشته باشد.

وی افزود: ائمه جمعه و روحانیان باید به این مورد اهتمام جدی داشته باشند نه این‌که در برابر هر سخن ناروایی، موضع‌گیری کرده و عکس‌العملی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسی که می‌خواهد کار و مدیریت کند باید تاب‌آوری زیادی داشته باشد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود ائمه جمعه و فعالان ستادهای نماز جمعه تاب‌آوری بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha