پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همتیان

حوزه/ قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: استاد حوزه برای طلاب در واقع معلم، مربی و پدر است و نباید تنها به تدریس اکتفا کند و به اخلاق طلبه کاری نداشته باشد، او باید در کنار تعلیم، مربی و ‌پدر نیز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، شامگاه ۲۹ بهمن ماه در جمع اساتید حوزه قزوین، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین، گفت: باید معنای درست «اخلاق» فراگیرتر و پررنگ تر در حوزه های علمیه به طور هماهنگ بست داده شود.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: مشی، منش و گفتار اساتید مدارس علمیه باید در برخورد با طلاب علوم دینی تبلور اخلاق و معنویت متعالی باشد.

وی با اشاره به اینکه اساتید الگوی سربازان حضرت ولی عصر(عج) هستند، اظهار کرد: نگاه اساتید حوزه های علمیه نسبت به طلاب باید نگاه پدری مشفق و رئوف باشد و با دلسوزی طلاب را مورد حمایت و هدایت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان ادامه داد: استاد حوزه برای طلاب در واقع معلم، مربی و پدر است و نباید تنها به تدریس اکتفا کند و به اخلاق طلبه کاری نداشته باشد، او باید در کنار تعلیم، مربی و ‌پدر نیز باشد.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید عالم خوبی باشند که بتوانند برای مردم، معلم خوبی شوند.

وی ادامه داد: اساتید حوزه به دلیل تعامل و ارتباط مستمر با طلاب نقش بسیار مؤثری در سوق دادن طلاب به یادگیری مفاهیم علمی، اخلاقی و قرآنی در راستای عالم شدن آنها بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با تأکید بر نقش روحانیت در اعتلای دین در جامعه، بیان کرد: مردم آموزه های دینی را  از علما و روحانیون می گیرند و اگر از خودگذشتگی روحانیون در تبلیغ دین مبین اسلام در مناطق مختلف کشور نبود، امروزه خبری از دین و دینداری در جامعه نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha