پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الازهر

حوزه/ شیخ الازهر تاکید کرد رسانه مسئولیت بزرگی در قبال پیشرفت آفریقا و مشارکت در کاهش خشونت و افراط و بالا بردن سطح آگاهی ملت ها دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه روز گذشته گروهی از اهالی رسانه و روزنامه نگاران قاره آفریقا با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.

شیخ الازهر در این دیدار تاکید کرد رسانه مسئولیت بزرگی در قبال پیشرفت آفریقا و مشارکت در کاهش خشونت و افراط و بالا بردن سطح آگاهی ملت ها دارد و الازهر نیز به وظیفه خود در قبال آفریقا و مردم آن عمل خواهد کرد.

وی افزود: رسانه مهم ترین مؤسسه است که اگر به اخلاق حرفه ای خود پایبند باشد می تواند نقش بزرگی در نجات ملت ها داشته باشد و ما تجربه های موفقی در زمینه شکل دادن به افکار عمومی به واسطه رسانه داریم اما اگر رسانه منحرف و غیر اخلاقی باشد موجب تخریب و انحراف ملت ها خواهد شد.

احمد الطیب ادامه داد: الازهر به وظیفه خود در برابر قاره آفریقا عمل می کند و میزبان بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی آفریقایی در الازهر است و کاروان های پزشکی و امدادی زیادی را نیز برای کمک به مردم آفریقا اعزام کرده است و علاوه بر این ائمه جماعت آفریقا نیز در الازهر آموزش می بینند و تعداد زیادی از نها برای نشر فرهنگ مهربانی و اسلام معتدل راهی کشورهای آفریقا می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha