جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: دشمن با ترویج و نشر فرق‌های کاذب در مسائل و ابعاد مختلف فرهنگی، در حال یارگیری است و بنابراین برای مقابله با این فتنه عظیم، شورای عالی تبلیغ در استان همدان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در گردهمایی طلاب، فضلا و علما همدانی مقیم قم، که در دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه هدف اصلی طلاب در دوران طلبگی باید رسیدن به مقام حکمت باشد، خاطر نشان کرد: قرآن کریم خود را به عنوان حکیم و پیامبر گرامی اسلام(ص) را نیز اهل حکمت معرفی کرده است، و لذا باید بدانیم که هدف اصلی طلبگی، تنها «یعلم الکتاب»نیست، بلکه رسیدن به مقام حکمت است.

وی با بیان اینکه امروز مبلغی را می توان موفق نامید که مطیع ولی خدا باشد، ابراز داشت: هیچ کس با مقام و پست‌ و عنوان های دنیایی به جایی نمی‌رسد، بلکه این نمازشب ها و معرفت ها است که انسان را به مقام حکمت خواهد رساند.

امام جمعه همدان هجرت روحانیون و مبلغان برای تبلیغ را اقدامی قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: گاهی ماندن در شهر قم برای اجتهاد لازم نیست، و برای رسیدن به این جایگاه باید برای تبلیغ از قم به مناطق مختلف هجرت کرد.

وی، هجرت طلاب در شرایط کنونی را، یک امر ضروری دانست و بیان داشت: امروز شهر و روستاهای استان همدان در جهت رفع آسیب‌ها، نیازمند حضور فعال و جدی مبلغین و روحانیون توانمند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: دشمن با ترویج و نشر فرق‌های کاذب در مسائل و ابعاد مختلف فرهنگی، در حال یارگیری است و بنابراین برای مقابله با این فتنه عظیم، شورای عالی تبلیغ در استان همدان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به روستاها و مساجد خالی از مبلغ در استان همدان، اظهار داشت: نبود روحانی و مبلغ در برخی از مساجد و روستاها، سبب شده است که دشمن بتواند در این اماکن در بین جوانان نفوذ کند و از این طریق به تبلیغ افکار و عقائد باطل خود بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha