جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

امام جمعه قزوین گفت: باید بزرگان و خانواده‌ها در امر ازدواج دخیل باشند، چرا که تجربه‌ آنها می‌تواند به کمک جوانان بیاید و بنیان ازدواج و خانواده را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز  در دیدار طلاب تازه ازدواج کرده حوزه‌ علمیه استان قزوین گفت: زوجیت در قرآن بسیار مورد توجه قرار گرفته و خداوند به آن قسم یاد کرده است و فرموده همه موجودات عالم زوج آفریده شده‌اند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) مصداق زوجی که خداوند به آن قسم یاد کرده را امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) معرفی می‌کند و همه می‌باید تلاش کنیم تا سیره و سنت اهل بیت(ع) را برای زندگی در پیش بگیریم تا با با آرمان الهی هماهنگ شویم.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا در قرآن تأکید کرده است حاکمان و بزرگان باید بنیان زندگی را برای جوانان فراهم آورند و در این راستا زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی کنند، اما زوج‌ها نیز پس از ازدواج باید برای استقلال خود تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر حفظ حرمت پدران و مادران تأکید کرد و گفت: زوج‌های جوان پس از ازدواج نیز باید حرمت پدر و مادر خود و همچنین پدر و مادر همسرشان را حفظ کرده و از نظر عاطفی آنها را مورد توجه قرار دهند.

 وی بر حفظ اصالت ازدواج‌ها تأکید کرد و افزود: باید بزرگان و خانواده‌ها در امر ازدواج دخیل باشند چرا که تجربه‌ی آنها می‌تواند به کمک جوانان بیاید و بنیان ازدواج و خانواده را تقویت کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه خداوند رزق و روزی همه موجودات را مقدر کرده است، اظهار کرد: باید در زندگی تلاش کنیم تا با ذکر و یاد خدا قلب‌های خود را به آرامش برسانیم و اگر با باور اینکه خدا رزق همه موجودات را مقدر کرده، به رسالت ‌های طلبگی خود بپردازیم، برکت در زندگی‌مان جاری می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر وابستگی و توکلمان به خدا قطع نشود و همواره توکل به خدا را محور زندگی قرار دهیم، کارها به خوبی پیش رفته و مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha