شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرکز تخصصی النفیسه

حوزه/ انتخابات امسال با توطئه دشمنان داخلی و خارجی روبرو است و هدف دشمن، عدم حضور مردم در انتخابات است که از طریق آشوب های داخلی می خواهد به این امر دست یابد که باید از جبهه دشمن داخلی ترسید و روشنگری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه از اصفهان، «علی اصغر یوسفیان» در نشست سیاسی با عنوان تبیین نظریه مقاومت در بیانات رهبر انقلاب اسلامی، در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، انقلاب اسلامی را شجره طیبه ای دانست که ملت‌ها و انسان ها از این شجره ارتزاق کرده و در زیر سایه آن هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی، بر ناکارآمدی دسیسه های دشمن تأکید کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی ثمربخش شده و دیگر ریشه های آن را تندبادها نمی توانند از پای در آورند، چرا که متصل به منبع لایزال الهی است و به آن سوی مرزها هم کشیده شده است.  

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی احیاکننده گفتمان مقاومت است نه ایجاد کننده آن، تصریح کرد: انقلاب، احیاگر بسیاری از سنت های الهی از جمله مقاومت است؛ گفتمان یعنی فکر رایجی که منجر به مطالبه گری شود، مطالبه گری است که گفتمان را به سمت عملی شدن نزدیک می کند.

یوسفیان با استدلال به آیه ۱۱۲ سوره هود «فاستقم کما امرت و من تاب معک...» مقاومت را از آموزه های قرآنی دانست و اذعان کرد: در صورتیکه بخواهیم مقاوم باشیم باید صبر جمیل و اصیل داشته باشیم تا به بیراهه نرویم، مصداق مقاومت، سردار سلیمانی است که به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یک مکتب است.

وی، 10 خصوصیت عرصه گفتمان مقاومت را در سیره عملی حضرت امام(ره) برشمرد و افزود: باید مقاومت همگانی و فراگیر شود و این امر با وحدت بین مردم و مسئولان حاصل می شود.

کارشناس مسائل سیاسی، خصوصیت بعدی را جهت قرار گرفتن در جایگاه گفتمان مقاومت، دشمن شناسی و یافتن نقاط ضعف دشمن دانست و بیان داشت: باید در جهت مقابله با آمریکا به عنوان یک شیطان بزرگ وحدت، تمرکز و توکل بر خدا داشته باشیم و در نظر بگیریم آمریکا هیچ وقت به منافع ملت ایران توجهی نداشته و نخواهد داشت.

وی داشتن استراتژی در بحث مقاومت، جهانی سازی و نگاه تکلیفی به گفتمان مقاومت، را از عوامل بعدی برشمرد و خاطرنشان کرد: در بحث استراتژیکی با برنامه های بلندمدت باید تا نابودی آخرین پایگاه دشمن استقامت کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه مباحث گفتمان مقاومت به تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از بیگانگان، نگاه فرامکانی و فرازمانی، پرهیز از اشرافی گری و تکیه بر اردوگاه مستضعفین در جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امام (ره) با همین سیره انقلاب اسلامی را پیروز کرد و ما نیز باید همین مسیر را ادامه دهیم.

یوسفیان در پایان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس، گفت: انتخابات امسال با توطئه دشمنان داخلی و خارجی روبرو است و هدف دشمن، عدم حضور مردم در انتخابات است که از طریق آشوب های داخلی می خواهد به این امر دست یابد که باید از جبهه دشمن داخلی ترسید و روشنگری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha