پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست

حوزه/ علی رغم اینکه سلفی‌گری در جهان اسلام نامطلوب شمرده می شود ولی شاهد جهانی شدن پدیده داعش هستیم. خواستگاه فقهی، ایجاد، منابع مالی، سرعت رشد و نمو داعش و جذب افراد تحصیل کرده از سراسر دنیا، مسئله قابل توجهی است که باید توسط محققین و پژوهشگران به صورت جدّی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسینی سیستانی در نشست "پیش درآمدی بر روش تبلیغ داعش" با کارگروه روش تبلیغ پژوهشکده باقرالعلوم و جمعی از فضلا بر ضرورت تولید  آثار متنوع از روش های تبلیغ داعش تاکید کرد. 

وی افزود: توسعه‌ امکانات ارتباطی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی، نظیر توئیتر، فیس‌بوک، واتس اپ و یوتیوب و...  گروه‌های تکفیری تروریستی داعش را قادر ساخت  تا با بهره‌گیری از این تریبون‌های مختلف، با روش های جدید و پیچیده پیام‌های خود را منتشر کرده و مخاطبان جهانی بیابند. داعش ویدئوهای یک دقیقه‌ای به 23 زبان دنیا منتشر می کرد که مبارزان داعشی را در حال توزیع بستنی و شکلات و هدایا میان کودکان یا عیادت از زخمی‌ها و سالمندان در بیمارستان نشان می‌داد و بدین گونه داعش زندگی در مناطق تحت‌ تسلط خود را برای جذب جوانان اروپایی، اسلامی و دارای کیفیت عالی جلوه می داد.

مدیر برنامه ریزی راهبردی و بودجه حوزه علمیه خاطر نشان کرد : علی رغم اینکه سلفی گری در جهان اسلام نامطلوب شمرده می شود ولی شاهد جهانی شدن پدیده داعش هستیم. خواستگاه فقهی، ایجاد، منابع مالی، سرعت رشد و نمو داعش و جذب افراد تحصیل کرده از سراسر دنیا، مسئله قابل توجهی است که باید توسط محققین و پژوهشگران به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha