جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20200222120916-1.png

حوزه/ در کنار نمایندگی طلاب، هیچ گاه از امر تبلیغ غافل نشدم و در همین رابطه مدیریت گروه تبلیغی حامیان ولایت شهرستان بابل را که متشکل از مبلغ های بسیار توانمند و قوی در مسائل مختلف بودند بر عهده گرفتم و این گروه توانست موفقیت های خوبی در امر تبلیغ بدست بیاورد.

خبرگزاری حوزه /حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی بعد از ۱۴ سال خدمت به طلاب حوزه در مسئولیت نمایندگی طلاب و فضلای حوزه، مدتی است برای ارتباط بیشتر و رفع مشکلات مردم و جامعه، مسئولیت امامت جمعه یکی از شهرهای شمالی کشور را پذیرفته است، خبرنگار خبرگزاری حوزه، مصاحبه ای را با این مبلّغ جهادی انجام داده است که می خوانید :

حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی هستم، سال ۶۸ وارد حوزه شدم. بعد از پایان سطح و سطوح عالی حوزه، درکنار حضور در درس خارج، به خاطر احساس وظیفه و رفع مشکلات طلاب، مسئولیت نمایندگی طلاب و فضلای شهر بابل را پذیرفتم.

وی ادامه داد: در کنار نمایندگی، هیچ گاه از امر تبلیغ غافل نشدم و در همین رابطه مدیریت گروه تبلیغی حامیان ولایت شهرستان بابل را که متشکل از مبلغ های بسیار توانمند و قوی در مسائل مختلفی چون مشاوره، کارشناس پاسخ گویی به شبهات عقیدتی، کارشناس احکام، کودک و نوجوان و... بودند بر عهده گرفتم و این گروه توانست موفقیت های خوبی در امر تبلیغ بدست بیاورد.

این مبلغ افزود: در ادامه همین فعالیت، در همین ماه های اخیر مسئولیت امامت جمعه در شهر امام زاده عبدالله آمل پیشنهاد شد و چون تجربه موفقی در امر تبلیغ و مدیریت گروه تبلیغی  را داشتم، این پیشنهاد را قبول کردم.

امام جمعه امام زاده عبدالله شهر آمل با اشاره به مهمترین فعالیت و رسالت امام جمعه اظهار داشت: انجام کارهای جهادی برای رفع مشکلات معیشتی، فرهنگی، اقتصادی مردم، در میان گذاشتن مشکلات مردم با مسئولین و تلاش و پی گیری برای رفع آن، پی گیری منویات رهبری در جامعه، تبیین منویات ایشان، تعامل و همکاری با مسئولان و... است.

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی با بیان این که ائمه جمعه پدران معنوی جامعه می باشند و در دفتر امام جمعه به سوی همه مردم باز است، گفت: تلاش ما در این سنگر رفع مشکلات مردم است و در همین رابطه بیشترین مراجعات مردم به دفاتر ائمه جمعه مشکلات معیشتی است.

امام جمعه امام زاده عبدالله با بیان این که تریبون نماز جمعه برای بیان مشکلات، تاختن به این جناح آن جناح،  ایراد گیری و بیان تقصیرات نیست، افزود: همه تلاش ما این است اگر مشکلی از نظر فرهنگی، اقتصادی، آسیب های اجتماعی و... در سطح جامعه  و شهر دیده می شود، این مسئله در تریبون نماز جمعه اعلام نشود، بلکه با دعوت از مسئولین هر بخشی به دفتر امام جمعه، ابتدا مشکلات به آنها تذکر و در مرحله بعد برای رفع آن پی گیری شود.

وی با بیان این که نقش امام جمعه برای رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات جامعه بسیار اثرگذار است، بیان داشت: معتقدم با تعامل و همکاری و انجام کار جهادی و پی گیری مجدانه می توان آسیب ها رفع کرد و تاکنون تجربه هم این گونه نشان داده است.

امام جمعه وابسته به هیچ حزب و جناحی نیست

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی با بیان این که همه تلاش امام جمعه بی طرفی در مسائل انتخابات، احزاب، جناح ها و ... است، عنوان کرد: هدف ما جذب حداکثری، تبیین مسائل روز، بصیرت افزایی در مورد منویات رهبری و توجه دادن به حوادثی که در جامعه می افتد، است.

امام جمعه امام زاده عبدالله گفت: تریبون نماز جمعه اختصاص به قشر و گروه خاصی ندارد؛ هر مسئولی می تواند قبل از خطبه نماز از تریبون استفاده کرده و به بیان فعالیت های دستگاه مربوطه برای اطلاع رسانی به مردم بپردازد.

وی اظهار داشت: مسئولیت سنگر امامت جمعه، بسیار سنگین است چرا که مردم امامان جمعه را از خودشان می دادند و برای همین مراجعات مردم برای رفع مشکلات از سوی ائمه جمعه بسیار زیاد است.

حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی گفت: با وجود فعالیت های زیاد اما در عمل، ائمه جمعه ماهیانه نهایتا ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارند که به عنوان حقوق به آنها پرداخت می شود.

قربان اسلامی نژاد

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha