جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: زمانی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود بهترین فرصت است تا با القاء درست و کامل موضوعات مختلف، صلح و انسانیت در این کشور را به آنها نشان دهیم و آن زمان است که متوجه خواهند شد حقوق بشر یعنی چه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان، عصر امروز به مناسب روز جهانی راهنمایان گردشگری، در دیدار جمعی از فعالان این حوزه، با تأکید بر اهمیت موضوع گردشگری، اظهار کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم، آن طور که باید همدان را در ردیف برخی از شهرهای دیگر معرفی کنیم و این موضوع نشان می‌دهد که نیازمند برنامه ریزی دقیق و پیدا کردن راه حل مورد نیاز آن هستیم.

وی افزود: در ایام اربعین، همدان محل عبور مسافران ۵ استان بود، اما این سؤال مطرح می شود چند نفر از زائرانی که وارد همدان شدند را توانستیم به عنوان گردشگر مذهبی جذب کنیم؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه زیرساخت‌ها نیز کمبودهایی وجود دارد، اظهار داشت: قطار و راه آهن، ظرفیت بزرگی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد و استفاده مردم را تسهیل بخشید.

وی تصریح کرد: در این حوزه عوامل مختلفی وجود دارد که باید به صورت تخصصی مورد بحث قرار گیرد، و یکی از آنها تربیت نیروهای متخصص برای ورود در این عرصه می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی کشور، خانواده‌ها به دنبال مقصدهایی هستند که ارزان‌تر باشد، ابراز داشت: امروز نیازمند واحدهای اقامتی ارزان قیمت در همدان هستیم تا خانواده‌ها در آن بتوانند به راحتی اقامت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه همه ما به خوبی با ضعف‌ها آشنا هستیم، یادآور شد: در مدیریت استان نیاز به یک همت قوی داریم تا از این ظرفیت‌های عظیم و رویدادهای مهم، به بهترین نحو استفاده کنیم.

عظمت و قدمت فرهنگ خود را برای گردشگران تبیین کنیم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به پیشینه کشور و استان همدان اشاره کرد و گفت: ما در استان و کشور، هم از نظر مذهبی و هم از نظر ملی دارای پشتوانه تاریخی قوی هستیم، اما آیا توانسته‌ایم در راهنمایی‌های خود این فرهنگ را به گردشگران القا کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان همدان، به عنوان یک استان مذهبی شناخته می‌شود، باید مراقب آسیب‌های فرهنگی که احتمال دارد از حضور گردشگر به وجود بیاید باشیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه کشور ما دارای فرهنگ غنی است، ابراز داشت: باید مراقب باشیم که فرهنگ گردشگران بر ما غالب نشود، چرا که فرهنگ و تمدن ما بر خلاف تمدن های دیگر که عمری ۳۰۰ ساله دارند، دارای قدمت و عظمت بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما ناشی از دین اسلام که شامل منطقی ترین آموزه ها است می‌باشد، یادآور شد: راهنمایان باید این نگاه و اعتقاد که ما فرهنگ قالب هستیم را به مخاطبان خود القا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حضور گردشگران خارجی در شهر قم، خاطرنشان کرد: در قم طلابی که مسلط به زبان‌های خارجی هستند، به عنوان راهنمایان گردشگری، پیام های دینی را به مخاطبان انتقال می دهند.

وی برخورد با گردشگران را بهترین فرصت برای مقابله با تبلیغ های سوء دشمنان دانست و گفت: زمانی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود بهترین فرصت است تا با القاء درست و کامل موضوعات مختلف، صلح و انسانیت در این کشور را به آنها نشان دهیم و آن زمان است که متوجه خواهند شد، حقوق بشر یعنی چه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha