جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله داستان پور

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «تبعیت و ولایت‌مداری مهمترین رکن زندگی»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام روح الله داستان پور در نشست اخلاقی با موضوع «تبعیت و ولایت مداری مهمترین رکن زندگی»، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اصفهان با اشاره به مقام و جایگاه مادر، گفت: وقتی می گویند بهشت زیر پای مادران است یعنی هیچ کس نمی تواند روی حرف مادر حرف بزند . قله وعده خداوند متعال، بهشت است، ولی باز  این وعده الهی در مقابل مقام مادر رتبه ای ندارد. پس تا مادر از انسان راضی نباشد بوی بهشت به مشام وی نمی رسد و این بدین معنی نیست که خداوند نعمتی بیشتر از بهشت را نمی تواند بدهد، بلکه بشر نمی تواند بیشتر بفهمد.

وی ادامه داد: مفهوم خانواده، تعهد، تربیت، ایثار و جهت مندی با تبعیت و ولایت‌مداری معنا پیدا می کند، خیلی از مشکلات زندگی مشترک به این علت است که در بحث تبعیت از همسر دچار مشکل هستیم. مفهوم را گرفته ایم ولی مصداق آن را نمی شناسیم. به عنوان مثال می دانیم باید به همسر خود محبت کنیم ولی نمی دانیم چگونه باید محبت کرد.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: یکی از مهمترین امتحانات الهی بحث تبعیت و ولایت‌مداری است، ولایت پذیری زن از همسرش، ولایت‌پذیری فرزند از پدر، ولایت‌پذیری مردم از امام زمان و... این از نمونه آزمایشاتی است که خداوند برای هر دو طرف قرار داده است. تا گوشه ای از ولایت خود را برای انسان نشان دهد.

حجت الاسلام داستانپور با اشاره به ویژگی های مردان، گفت: اقتدار از جمله خصیصه هایی است که خداوند بنا به مصلحت خود انسان، در وی نهاده است، بحث ولایت و ولایت‌پذیری نیز از همین مقوله است. بزرگترین تهدید یک زندگی مشترک وقتی است که این خصیصه ندید گرفته شود و یا سعی در سرکوب کردن آن کنیم.

کارشناس فرهنگی به طلاب توصیه کرد: طلبه باید اهل نماز شب باشد، ساعاتی را برای راز و نیاز با خالق خود در نظر بگیرد و بهترین ساعت، قبل از اذان صبح  می باشد و دقت کنیم اگر انسان بخواهد رابطه اش با دیگران مخصوصا همسرش خوب باشد باید رابطه اش را با خدای خود حفظ کند، باخلوت با خدا خوی بگیرد و خدا را از یاد نبرد. وقتی اینگونه باشد انسان ذهن و فکرش کمتر دچار خطا می شود و این به نفع زندگی مشترکش نیز می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha