جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ ستار المرشدی

حوزه/ شیخ مرشدی گفت: سامرا شهر محبت و الفت است و ما همان گونه که آیت الله العظمی سیستانی گفتند شیعه و سنی همچون یک خانواده هستیم و دوگانگی میان ما وجود ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مراسم جشن میلاد امام هادی علیه السلام در حرم مطهر امامین عسکریین علیهماالسلام و با حضور شیخ ستار مرشدی متولی شرعی حرم مطهر، شیوخ و بزرگان سامرا، مسئولان محلی، مدیر اوقاف اهل سنت و رئیس پلیس منطقه و فضلای حوزه علمیه نجف اشرف و جمع زیادی از مردم و خادمان حرم مطهر بزگرار شد.

شیخ مرشدی در سخنان خود در این مراسم پس از گفتن خیر مقدم به میهمانان مراسم و تبریک این مناسبت، به بیان بخش هایی از سیره امام هادی علیه السلام پرداخت و سیره این امام بزرگ را درس آموز و الگویی مناسب برای زندگی دانست.

تولیت آستان مقدس عسکریین(ع) ادامه داد: جامعه به موضع گیری مردان خود نیاز دارد و مردم نیاز دارند رفتار خوب ببینند زیرا این مردم زخم خورده هستند و دردها و مشکلات زیادی دارند که هنوز به درمان آن امیدوارند.

شیخ مرشدی در ادامه سخنان خود به سمانه خاتون مادر بزرگوار امام های علیه السلام به عنوان الگویی برای مادران یاد کرد و گفت: چنین بانوانی الگوی مادران عراق بوده و هستند که قهرمانانی را در دامان خود برای میدان های جهاد و رشادت تربیت کردند تا ما اکنون به برکت خون آنها احساس امنیت کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: سامرا شهر محبت و الفت است و ما همان گونه که آیت الله سیستانی فرمود شیعه و سنی همچون یک خانواده هستیم و دوگانگی میان ما وجود ندارد و این موضع واقعی ما است و تعارفی در این زمینه وجود ندارد.

لازم به ذکر است در مورد تاریخ ولادت امام هادی علیه السلام روایت های متعددی وجود دارد از جمله نیمه یا 27 ذی الحجه و دوم یا پنجم یا هفتم ماه رجب سال 212 هجری قمری.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha