شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) گفت: پشتیبانی معنوی و علمی مراجع عظام، بزرگان و علما و فضلای حوزه و تشویق آن‌ها در راستای پیگیری اهداف کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها بسیار تأثیرگذار بوده و در این راستا از منابع و کتب معتبر، مجموعه کتب روایی، تفاسیر و کتب کلامی و بخش‌هایی از کتب عرفانی استفاده‌شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام عباسی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها با آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در جامعه مددرسین برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نگاه فاخر مکتب امامیه نسبت به ساحت مادران پیامبران الهی یک نگاه عقلانی و وحیانی است چراکه انبیاء الهی دارای مادرانی پاک و مطهره و دارای ارحام مطهره بوده‌اند.

رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان کرد: داشتن زبان اجلال، اکرام، احترام، کرامت و عظمت نسبت به والدین انبیاء و والده پیامبران الهی در قرآن کریم به‌صراحت بیان‌شده است.

وی تأکید کرد: جایگاه مادران انبیاء الهی بسیار عظیم است به ویژه والده مکرمه رسول خدا(ص) که مادر نبوت، امامت، عصمت و ولایت است درحالی‌که در حق ایشان آنچه باید موردبررسی و تجلیل قرار می‌گرفته کوتاهی شده است.

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: پشتیبانی معنوی و علمی مراجع عظام، بزرگان و علما و فضلای حوزه و تشویق آن‌ها در راستای پیگیری اهداف کنگره حضرت آمنه سلام‌الله علیها بسیار تأثیرگذار بوده و در این راستا از منابع و کتب معتبر، مجموعه کتب روایی، تفاسیر و کتب کلامی و بخش‌هایی از کتب عرفانی استفاده‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha