جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فصلنامه الحوزة

حوزه/ بیست‌وهفتمین شماره فصلنامه «الحوزة »شامل پژوهش های حوزوی و گفتمان اسلامی در عراق منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه بیست‌وهفتمین شماره فصلنامه «الحوزه» در عراق منتشر شد.

این شماره از مجله الحوزه موضوعات مهمی را بررسی کرده و با استقبال محافل مختلف به ویژه دانشجویان، علما و فضلای نجف روبرو شده است.

مهمترین موضوعاتی که در این شماره مطرح شده شامل پژوهش‌هایی در تفکر بزرگان حوزه، پژوهش‌های حوزوی، پژوهش‌های گفتمان اسلامی و همچنین، در محضر اهل بیت(ع) می‌شود.

نظرات امام خامنه‌ای(دام ظله) در مورد حوزه و محرومین و حوزه و حکومت (عبد الرزاق النداوی)، گفتمان امام خامنه‌ای(دام ظله) در مورد ارتباط و جدایی سیاسی (سید کامل الهاشمی)، تفسیر موضوعی متون قرآنی (سیروان الجنابی)، امام شرف الدین و جنبش معاصر اصلاحات (السید منذر الحکیم) در بخش پژوهش‌هایی در تفکر بزرگان حوزه آمده است.

در پژوهش‌های حوزوی به استقراء فقهی و نقش آن در پروسه اجتهاد (السید علی النوری)، حجیّت ذاتی برای تصمیم عقلاء و نقش آن در علم اصول فقه (الشیخ محمد تقی) و مرجعیت معرفتی قرآن (بررسی و ارزیابی) الشیخ خالد الغفوری اشاره دارد.

همکاری اجتماعی، یک ضرورت در جامعه، روانشناسی اسلامی، حقیقت یا توهّم و شهر کوفه (پژوهش تاریخی) هم در بخش پژوهش‌های گفتمان اسلامی درج شده است.

در بخش در محضر اهل بیت(ع) این فصلنامه مطالبی چون اصول اخلاقی انقلاب با توجه به نهضت امام حسین(ع)، ساختار فکری تربیتی از نظر امام حسین(ع) (پژوهشی در مورد تاثیرگذاری و تاثیر پذیری) و انقلاب اصلاح طلبانه امام حسین(ع) و شرایط جامعه اسلامی آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha