چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
  ترویج تنفر در آمریکا، کار مشاورین مذهبی و روحانیون را دشوار ساخته است

حوزه/ روحانیون و مشاوران مذهبی مسلمان در آمریکا می گویند که با ترویج تنفر و تفرقه مذهبی در جامعه، کار آنان برای دادن مشاوره به دانشجویان مسلمان دشوارتر شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» بسیاری از روحانیون، علما و مشاورین مذهبی مسلمان و پیروان ادیان مختلف در آمریکا از افزایش نفرت مذهبی شکایت دارند. این مشاوران دینی می گویند که ترویج تنفر و تفرقه مذهبی کار آنان را در دادن مشاوره به افراد نیازمند به ویژه دانشجویان مسلمان دشوار ساخته است.

 جیمز جونز ، استاد دینی در کالج منهتن در نیویورک آمریکا یکی از روحانیون مسلمانی است که غالبان با دانشجویان مسلمانی در ارتباط است که با تعصب و سوءظن در جامعه روبرو هستند.

جونز ، نایب رئیس هیئت علمی مدرسه اسلامی آمریکا  در این باره به خبرنگاران گفت:  این تفکر که همه مسلمانان ستون پنجم دشمن هستند و قصدشان تصرف کشور می باشد، در ذهن بسیاری از افراد متحجر به شکل سنگ در آمده است. از ما خواسته می شود وطن پرستی خودمان را هر لحظه ثابت کنیم، چیزی که از دیگران خواسته نمی شود.

 جونز معتقد است که برگزاری رویدادهای میان ادیانی می تواند به پاکسازی این جو و از بین بردن اختلافات کمک کند.

وی گفت: ما در جامعه خود باید رویکرد فراگیر را در پیش بگیریم نه اهانت و نفرت ورزیدن را!

عدیل زیب که یک مشاور اسلامی در دانشگاه دوک در سال ۲۰۱۵ بوده، با وضعیت مشاهبی روبرو بوده و می گوید: همه چیز زمانی شروع شد که مدرسه از دانشجویان دعوت کرد که از برج مرکز اذان بگویند. بعدها با استناد به نگرانی های امنتی و واکنش های تهدیدآمیز چهره های برجسته مسیحی محلی این دعوت را پس گرفتند.

وی گفت: زندگی دانشجویان و کارکنان مورد تهدید قرار گرفت. نمی خواستیم کار به جایی برسد که دانشجویی مورد اصابت گلوله قرار بگیرد و کشته شود.

زیب که هم اکنون مشاور مذهبی شبکه ۵ کالج کلیرمونت در کالیفرنیا می باشد و با حداقل ۳۰۰ دانشجوی مسلمان در دانشکده های مختلف کار می کند، می گوید: ما روحانیون مذهبی باید خیلی بیشتر از گذشته هشیار باشیم، شرایط اجتماعی را بهتر درک کنیم و با احتیاط و مراقبت پیش برویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha