پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد حضوری

حوزه/ حضوری گفت: به منظور تامین ماسک و ژل ضدعفونی مورد نیاز استان، تولید این لوازم بهداشتی با توجه به ظرفیت‌های واحدهای تولیدی قم در دستور کار قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد حضوری معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای تامین نیاز استان به انواع ماسک، یک واحد تولیدی فعال شده‌است که می‌تواند نیاز استان به واردات ماسک از استان‌های دیگر را برطرف کند.

حضوری ادامه داد: با توجه به کمبودهای ایجاد شده و همچنین افزایش متقاضیان دراستان به ۲ واحد تولیدی در قم که توان تولید این ماده را دارند، مجوز لازم برای تولید این ژل‌های ضدعفونی داده شده‌است.

معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی قم،عنوان کرد: ماسک‌های سه لایه برای افراد مبتلا و ماسک‌ها فیلتردار برای کادر درمانی و افرادی که با بیماران مبتلا در ارتباط هستند ضروری است، درغیر این صورت برای تردد در فضای باز و بدون ارتباط با دیگران استفاده از ماسک ضرورتی ندارد.

حضوری با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه الزامی نیست، افزود: انواع ماسک ساده، سه لایه و فیلتردار وجود دارد که استفاده از این ماسک‌ها برای همه افراد و در تمام شرایط لازم نیست.

معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: ۳۲ داروخانه منتخب برای توزیع ماسک در استان تعیین و به صورت سهمیه بندی این ماسک‌ها میان آن‌ها توزیع می‌شود که آن‌ها نیز ملزم هستند تا این ماسک‌ها را با قیمت ۵۰۰ تومان عرضه کنند ضمن اینکه به هر نفر نیز حداکثر ۴ ماسک در هر بار خرید داده می‌شود.

حضوری با اشاره به وجود کمبود و ایجاد مشکل درتوزیع ماسک در قم، افزود: خوشبختانه حجم قابل توجهی از انواع ماسک درحال توزیع در سطح داروخانه‌های تعیین شده‌است که به طور قطع این اقدام موجب کاهش نگرانی مردم و همچنین تعدیل قیمت دربازار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ویتامین سی درتقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، در روزهای اخیر گرایش به خرید این کپسول‌ها در استان افزایش و این موجب ایجاد برخی کمبودها در سطح استان شود که با پیگیری‌های انجام شده، هم اکنون هیچ کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد.

حضوری با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد با اصلاح رژیم غذایی نسبت به تقویت سیستم ایمنی خود اقدام کنندتصریح کرد: درصورت اصلاح رژیم غذایی و مصرف روزانه سبزیجات و میوه، نیازی به استفاده از مکمل وجود ندارد.

معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، قدرت سرایت بالا را شاخصه کرونا ویروس دانست و افزود: دلیل ابتلای بیشتر افراد به کرونا، ضعف در سیستم ایمنی و یا دارا بودن بیماری زمینه‌ای است ضمن اینکه این بیماری برای افراد عادی یک بیماری ساده و معمولی است.

وی با اشاره به گرایش مردم به استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده، عنوان کرد: این ژل‌ها تنها برای کسانی که در مکان‌های پرتردد و عمومی حضور دارند ضروری است و برای افرادی که از خانه در طول روز خارج نمی‌شوند، هیچ ضرورتی ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی قم کنترل و کاهش روند ابتلا به این بیماری در سطح استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha