پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 887844
۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: کشور هندوستان در سال های آینده از لحاظ جمعیت از کشور چین پرجمعیت تر خواهد شد و بعد از اندونزی بیشترین مسلمان را دارد و تعداد شیعیان این کشور از کل شیعیان کشورهای حاشیه خلیج فارس به غیر از ایران بیشتر است و این ظرفیت خوبی است تا آنان را بیش از پیش با معارف مهدویت آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی و اعضای موسسه آینده روشن که در دفتر مدیر حوزه در قم برگزار شد؛ با اشاره به سفر اخیر به کشور هندوستان گفت: در سفر اخیر که به هند رفتیم، متوجه شدیم که در این کشور هزار برنامه برای بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار شده است.

وی افزود: جمعیتی که به استقبال آمده بودند، بسیار انبوه بود و وجود آن‌ها مملو از عشق به انقلاب و امام خمینی(ره) بود؛ تاثیر خون سردار سلیمانی بود که این موج عظیم را در پی داشت؛ شیعیان هند به اندازه ایران نماز جمعه دارند.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: کشور هندوستان در سال های آینده از لحاظ جمعیت از کشور چین پرجمعیت تر خواهد شد و بعد از اندونزی بیشترین مسلمان را دارد و تعداد شیعیان این کشور از کل شیعیان کشورهای حاشیه خلیج فارس به غیر از ایران بیشتر است و این ظرفیت خوبی است تا آنان را بیش از پیش با معارف مهدویت آشنا کنیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایران با هندوستان سابقه ممتد فرهنگی زیادی دارد گفت: چندین قرن حاکمان مرتبط و همراه با ایران اسلامی در هندوستان بوده است و حوزه های علمیه خوب و بزرگی در این کشور وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت حفظ و نشر آموزه های مهدوی در سرتاسر عالم خطاب به اعضای موسسه آینده روشن خاطرنشان ساخت: هند و پاکستان را دریابید؛ چرا که آموزه های مهدویت همواره درخشش و جاذبه های زیادی دارد که بسیاری از چیزها ندارد، لذا شایسته است این آموزه های ناب را در قالب های جدید و نو به زبان های اردو و انگلیسی مناسب با مخاطبان جهانی گسترش دهیم.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گزارشی از برنامه های انجام شده توسط این موسسه ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha