پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برنامه طبیب

حوزه/ اگرچه طبق اعلام مسئولان علوم پزشکی خوزستان تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلای شهروندان به کرونا ویروس مشاهده نشده است، اما چه می‌شود در یک برنامه زنده تلویزیونی، یک کارشناس این‌چنین اعلام می‌کند که «اگه کیت‌های تشخیص بیماری به این شهر برسه متوجه میشن که کرونا اونجا هم هست!».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، امروز در برنامه زنده «طبیب» کارشناس برنامه، دکتر مردانی با صراحت اعلام کرد: «میگن اهواز کرونا نیست! من اینجا میگم اگه کیت‌های تشخیص بیماری به این شهر برسه متوجه میشن که کرونا اونجا هم هست!».

این اظهار نظر حتی اگر درست باشد و کیت‌های تشخیص به اهواز نرسیده باشد، اما بازهم نمی‌توان به این صراحت اعلام کرد که کرونا به اهواز رسیده است! درحالی‌که همین دیروز مهران ورناصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ضمن اشاره به بستری ۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی، اظهار کرد: با توجه به هم‌زمانی شیوع کرونا با فصل آنفلوانزای نوع B و شباهت این دو ویروس به هم، هر بیماری که با تظاهرات بالینی آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه کند به‌نوعی مشکوک به کرونا نیز می‌باشد اما جواب آزمایش کرونا ویروس دو نفر از این بیماران منفی بوده و پاسخ آن دو نفر دیگر نیز هنوز انجام نشده است.

همچنین رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، در خصوص شایعات مطروحه مبنی بر مثبت بودن یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در آبادان، اظهار کرد: این موضوع قویاً از سوی این دانشکده تکذیب می‌شود و اگر چنین موردی وجود داشته باشد، طبق آزمایشاتی که در این دانشکده صورت می‌گیرد، تشخیص داده و اعلام خواهد شد نه از طریق رسانه‌هایی که بدون اطلاع ما این خبر را منتشر می‌کنند.

بر این اساس طبق اعلام مسئولان مربوطه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مثبت بودن کرونا ویروس برخی بیماران در شهرهای خوزستان اعلام ‌نشده است.

اما چه می‌شود که در یک برنامه زنده تلویزیونی، یک کارشناس این‌چنین اعلام می‌کند که «اگه کیت‌های تشخیص بیماری به این شهر برسه متوجه میشن که کرونا اونجا هم هست!».

آیا این اظهار نظر، نتیجه‌ای جز ایجاد فضای ناامن روانی میان شهروندان خوزستانی، فریب افکار عمومی و بدبین کردن مردم نسبت به مرکز علوم پزشکی در استان است!.

البته باید منتظر اعلام رسمی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه هم بود که آیا «کیت‌های تشخیص بیماری به خوزستان رسیده است یا خیر!؟».

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانیم و افتخار می کنم IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    اصلا شماها چرا از این ویروس می ترسید اولش و اخرش همه ی ما زیر خاک دفن خواهیم شد
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    تنها چیزی که ما ازش مطمئنیم اینه که وقتی میگن نیست ینی هست
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    خبر روز پنجشنبه مورخ 1398/12/7 فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اعلام خبر ابتلای ۳ نفر از مردم شهرهای اهواز، اندیمشک و هندیجان، اظهارداشت: از میان این سه نفر، یک نفر از اندیمشک فوت کرده است. وی با بیان اینکه امکان تشخیص و درمان کرونا در خوزستان فراهم است، گفت: به‌منظور انجام تست‌های کرونا، دو آزمایشگاه در اهواز تجهیز شده که یکی از آن‌ها برای شهروندان خوزستانی و دیگری برای مردم استان‌های هم‌جوار است. امروز در برنامه زنده «طبیب» کارشناس برنامه، دکتر مردانی با صراحت اعلام کرد: «میگن اهواز کرونا نیست! من اینجا میگم اگه کیت‌های تشخیص بیماری به این شهر برسه متوجه میشن که کرونا اونجا هم هست!». این اظهار نظر حتی اگر درست باشد و کیت‌های تشخیص به اهواز نرسیده باشد، اما بازهم نمی‌توان به این صراحت اعلام کرد که کرونا به اهواز رسیده است! درحالی‌که همین دیروز مهران ورناصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ضمن اشاره به بستری ۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی، اظهار کرد: با توجه به هم‌زمانی شیوع کرونا با فصل آنفلوانزای نوع B و شباهت این دو ویروس به هم، هر بیماری که با تظاهرات بالینی آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه کند به‌نوعی مشکوک به کرونا نیز می‌باشد اما جواب آزمایش کرونا ویروس دو نفر از این بیماران منفی بوده و پاسخ آن دو نفر دیگر نیز هنوز انجام نشده است. تا کی میخواین حرف حق را قبول نکنین؟؟؟؟؟ بیخود نیست میگن حرف حق تلخ است!؟ حالا دیدید خوزستان واهواز هم کرونا اومده بود؟ رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز باز هم تکذیب کنید