جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ مجلس خبرگان رهبری مشخص کننده بالاترین مقام نظام به شمار می رود و در پرتو تعیین رهبری و مقبولیت آن نزد مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش خبرگان رهبری و رسالت آنها در جامعه گفت:مجلس خبرگان رهبری نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس انجمن علمی اصول فقه افزود: توضیح به این مطلب، این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری مجتهد جامعه الشرایط به عنوان ولی فقیه مشروعیت پیدا می کند.

این استاد حوزه اظهار داشت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در واقع کاشف وجود این شرایط است و در صورت وجود جمیع شرایط رهبری نظام مشخص می شود و تا زمانی که آن شرایط وجود دارد، رهبر منتخب بر خود نمایندگان مجلس خبرگان هم به عنوان رهبر واجب الاطاعت است.

وی بیان داشت: بنابراین مجلس خبرگان رهبری مشخص کننده بالاترین مقام نظام به شمار می رود و در پرتو تعیین رهبری و مقبولیت آن نزد مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: البته نکته ای که لازم به تذکر است این است که نمایندگان خبرگان رهبری در عین این که نظارت بر مسائل مربوط به رهبری را برعهده دارند، لازم است رهبری را کمک کنند.

رئیس انجمن اصول فقه افزود: بر مسئولین نظام است مطالبات رهبری را پیگیری کنند و البته نسبت به خواسته های مردم و مطالبات مشروع مردم بی تفاوت نباشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در واقع مطالبات رهبری و مردمی را پی گیری کنند؛ هر چند نمایندگان خبرگان هیچ گونه مسئولیت اجرایی ندارد، لکن در پرتو منصب مهم می توانند در جهت منویات رهبری و مطالبات مردمی  کمک شایانی بنمایند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha