جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دنباله روی از  ولی فقیه به عنوان جانشین عام امام زمان(عج) و مطیع اوامر ایشان بودن در واقع کلاس درس، کارگاه آموزشی و تمرینی است برای اینکه در دوره ظهور امام زمان(عج) مردم از  امام زمانشان پیروی کنند و او را تنها نگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، ظهر امروز با حضور در ویژه برنامه تا آسمان سیمای مرکز قزوین با موضوع دوران غیبت امام زمان(عج)، با تبریک میلاد باسعادت امام باقر(ع) و همچنین  فرارسیدن ماه رجب، گفت: متأسفانه بیماری اخیری که به کشور وارد شده، جامعه ما را از اعتکاف و همچنین راهیان نور محروم کرده است.

وی افزود: اعتکاف در ماه مبارک رجب فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد یک ارتباط صمیمی و معنوی با پروردگار متعال است و راهیان نور نیز فرصت بسیار ارزشمندی برای آشنایی جوانان ما با معنویت های جبهه و مجاهدت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

ظلمی که مردم نسبت به نفسشان می کنند از علل غیبت امام زمان(ع) است

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان اینکه حضور امام معصوم(ع) نعمت است، غیبت ایشان هم دارای برکاتی است و جامعه را منتفع می کند، عنوان کرد: در روایات متعددی داریم که زمین هیچ گاه خالی از حجت باقی نمی ماند، حتی در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز همه افراد به ایشان دسترسی نداشتند.

وی با اشاره به حدیث «اعلموا أنّ الأرض لا تخلو من حجّة اللّه عزّ و جلّ، و لکن اللّه سیعمی خلقه عنها بظلمهم و جورهم و اسرافهم علی انفسهم» که امام صادق(ع) از امام علی(ع)  نقل فرموده اند؛ تصریح کرد: ظلم، ستم و اسرافی که مردم نسبت به نفسشان می کنند، محافظت از جان معصوم(ع) به دلیل فراگیرشدن ظلم در جامعه و امتحان الهی از علل محرومیت مردم از امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: مردم دوره غیبت امام عصر(عج) در مقایسه با دوره حضور پیغمبر اکرم(ص) همچنان از موقعیت بهتری برخوردارند چرا که امروزه از یک سو  قرآن کریم و مجموعه ده ها هزار حدیث از معصومین(ع) به عنوان گنجینه گرانبهایی در اختیار است و از سوی دیگر دسترسی به علمای امین، فاضل و بهره مند از معارف دینی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دنباله روی از ولی فقیه به عنوان جانشین عام امام زمان(عج) و مطیع اوامر ایشان بودن در واقع کلاس درس، کارگاه آموزشی و تمرینی است برای اینکه در دوره ظهور امام زمان(عج) مردم از امام زمانشان پیروی کنند و او را تنها نگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha